بیرجند- رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: آمار نشان می‌دهد که طلاق به درخواست زوج ۱۶درصد، طلاق توافقی ۲۴ درصد و صدور گواهی عدم امکان سازش ۴۷ درصد در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

طلاق توافقی در خراسان جنوبی ۲۴ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا سیفی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: مجموع پرونده های ورودی به دادگستری خراسان جنوبی در سال ۹۵، ۶۴ هزار و ۸۶۶ پرونده بوده است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۳۰ پرونده در دادگستری و ۲۴ هزار و ۳۳۶ پرونده در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش ۲ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری، اظهار کرد: از تعداد ورودی‌های پرونده‌ها به دادگستری خراسان‌جنوبی ۴ هزار و ۹۹۶ پرونده در دادگاه تجدید نظر  و ۱۶۲ پرونده در دادگاه کیفری ۱ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعداد پرونده‌های قتل عمد در سال ۹۵ تنها سه مورد بوده است که یک مورد منتهی به صدور حکم محکومیت شده که نشان از کاهش ۴۰ درصدی پرونده‌های قتل عمد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

سیفی ادامه داد:  همچنین در سال ۹۵ تعداد ۳۶ هزار و ۱۴۵ پرونده در دادگاه های عمومی و ۲۹ هزار و ۱۱۴ پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب  و ۵ هزار و ۱۷۹ پرونده در دادگاه های انقلاب استان مورد رسیدگی قرار گرفته است که عمده پرونده های استان مربوط به مواد مخدر هستند.

وی افزود:  مواد مخدر با ۸ هزار و ۴۸ پرونده، توهین با بیش از ۴ هزار، سرقت با ۳ هزار و ۹۷۰ پرونده  و ضرب و جرح عمدی با بیش از سه هزار پرونده، بیشترین فراوانی را در میان پرونده های کیفری دادگستری خراسان‌جنوبی در سال ۹۵ را داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  همچنین در میان پرونده‌های حقوق مطالبه خسارت با ۲۲ هزار و ۲۶۰ پرونده، مطالبه وجه با ۱۵ هزار و ۶۱۳ پرونده، دعاوی خانوادگی با ۷ هزار و ۴۲۱ پرونده و اعسار با ۳ هزار و ۶۰۳ پرونده بیشترین فراوانی را داشته است.

سیفی با اشاره به دعاوی خانوادگی در سال ۹۵ در دادگستری استان بیان کرد: پرونده‌های طلاق توافقی هزار و ۲۱۸ مورد، طلاق به درخواست زوج ۴۹۸ پرونده و صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج ۳۳۳ پرونده بوده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که در طلاق به درخواست زوج ۱۶درصد، طلاق توافقی ۲۴ درصد و صدور گواهی عدم امکان سازش ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال ۹۶ نیز دو مورد پرونده تجاوز به عنف داشته‌ایم که احکام قطعی صادر شده و حد شرعی آن یعنی اعدام به مرحله اجرا درآمده تا هشداری جدی به متعرضان به نوامیش باشد.

سیفی با اشاره به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی یادآور شد: ۴۸ پرونده تخلف انتخاباتی به ثبت رسیده است که از این تعداد  برخی در حال رسیدگی و برخی هم منتهی به صدور حکم شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.