۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 541739

آنچه از برآیند تحولات و خصوصا توجه به رویش‌ها در جبهه مقاومت و انگیزه جوانان کرانه باختری و نوار غزه، به دست می‌آید این است که «فلسطین زنده است و نزدیک است روزی که مسلمانان در قبله اول‌شان نماز بگذارندش».

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسیده و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان محیای برپایی روز قدس هستند. اکنون این مناسبت ماندگار و یادگار امام خمینی(ره) در حالی 4 امین دهه برگزاری خود را سپری می‌کند که اوضاع در سرزمین‌های اشغالی، پیچیده‌تر از همیشه است.

جنگهای خانمان سوز تحمیلی دشمنان اسلام به کشورهای منطقه به اوج خود رسیده و دشمن صهیونیست به گوشه‌ای خزیده تا شاهد مسلمان‌کشی باشد، همچنین حماس، به عنوان شناخته شده‌ترین جنبش مبارز در فلسطین در ماه‌های اخیر دست خوش تغییراتی در سطوح مختلف خود شده است؛ خالد مشعل جایگاه خود را به  اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس داده و یحیی سنوار هم جایگزین هنیه در ریاست دفتر حماس در غزه شده است. همزمان با این جابجایی‌ها، حماس بیانیه راهبردی خود را هم منتشر کرد که با واکنشهای مختلفی مواجه شد و برخی بر این باور بودند که این جنبش در ضمن آن از برخی مواضع اصولی و مقاومتی خود کوتاه آمده است. در همین حال روابط قطر به عنوان یکی از حامیان جنبش حماس، که در سالهای اخیر میزبان برخی رهبران آن هم بود، با کشورهای همسایه‌اش کاملا بهم ریخته و یکی از موارد اختلاف هم همین پناه دادن به حماسی‌هاست. اضافه کنید به همه اینها نزدیکی بی‌سابقه حکام مرتجع عرب به رژیم صهیونیستی را. آنها این ایام آنقدر گستاخ شده‌اند که رسما سخن از برقراری پرواز مستقیم ریاض- تل آویو به میان می‌آورند.

اینها اما یک روی برگه بوده و در سوی دیگر اتفاقات به مراتب مهمتری در جریان است، به بیان دیگر ریزشها و رویشها با هم توأمان هستند و محور مقاومت هم به تناسب در حال تقویت خود و افزایش انسجام داخلی است، موضوعی که با دستاوردهای مشهودی همراه بوده است؛ عملیاتهای شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در سرزمینهای اشغالی افزایش قابل توجهی یافته و درهمین هفته‌های اخیر در چند عملیات موفق چندین صهیونیست کشته شده و تعدادی بیشتر مجروح شده‌اند، آنهم در مناطقی که تا کمی قبل‌تر چندان خبری از این جنس اتفاقات نبود، از سوی دیگر کشورهای عضو محور مقاومت هم‌افزایی خود را افزایش داده و در توفیق میدانی مهمی توانستند در نقطه‌ای از مرز مشترک عراق و سوریه به اصطلاح نظامی « با هم دست بدهند» تا زمینه ارتباط پیوسته ایران تا مرزهای فلسطین اشغالی فراهم شود. اتفاقی که تاثیرات مهمی بر حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت در پی خواهد داشت.

 در کنار این موارد نباید از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه غافل شد. اقدامی چند بُعدی که حتما بر معادلات امنیتی و سیاسی منطقه تاثیرات قابل توجهی را بر جای خواهد گذاشت و قطعا یکی از سمت و سوهای آن متوجه رژیم صهیونیستی است؛ از دو دهه قبل و آن هنگام که ورود ایران به عرصه تولید بومی انواع موشک عیان شد، همواره کشورهای غربی و بازوی منطقه ای آنها، رژیم صهیونیستی، تمام توان خود را بر تعطیل کردن این صنعت به اشکال مختلف گذاشتند و همیشه آنرا تهدیدی برای رژیم جعلی اسرائیل می‌دانستند، اما اکنون این موشک با عبور از آسمان عراق، موفقیت آمیز به سوریه رسیده است و برای اصابت به هر هدفی در سرزمین‌های اشغالی تنها دستور فرمانده و اشاره رزمندگان سپاه به ماشه شلیک را نیاز دارد. اگر تا چند روز قبل نابودی اسرائیل در اثر حمله موشکی گسترده مجاهدان ایرانی، یک موضوع بر روی کاغذ بود اکنون جدی‌تر از همیشه رنگ واقعیت به خود گرفته است.

 از آن روزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید، 2 سال گذشته است اما بنظر می‌رسد تا نابودی این رژیم کودک کش و بازگشت فلسطین به آغوش مسلمین، زمانی کمتر از 23 سال را باید به انتظار نشست.

آنچه از برآیند تحولات و خصوصا توجه به رویشها در جبهه مقاومت و انگیزه جوانان کرانه باختری و نوار غزه، بدست می‌آید این است که «فلسطین زنده است و نزدیک است روزی که مسلمانان در قبله اول‌شان نماز بگذارندش»./

انتهای پیام

محمد مهدی رحیمی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.