بردسکن- رئیس اتاق اصناف بردسکن از تعطیلی برخی از واحدهای صنفی براثر خشکسالی و رکود بازار خبرداد.

خشکسالی  و رکود بازار باعث تعطیلی برخی از واحدهای صنفی در بردسکن شد

 علی اصغر مفتوحی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سطح  شهر۳ هزار واحد صنفی داریم که ازاین تعداد ۳۰ درصد آن غیر فعال و فاقد پروانه فعالیت هستند.

وی عنوان کرد : ۵۰درصد واحدهای صنفی در شهر بردسکن فقط مربوط به واحدهای صنفی لوازم خانگی، پوشاک و تعمیرگاههای سبک و سنگی خودرو است.

وی اظهارداشت: متاسفانه  تکراری بودن برخی از شغل ها، رکود بازار  و بالا بودن  کرایه ها  در بردسکن  باعث  تعطیلی برخی از واحدهای صنفی شده است به طوری که سال قبل ۵۰ واحد صنفی در شهر تعطیل و اقدام به ابطال پروانه فعالیت خود کرده اند.

رئیس اتاق اصناف بردسکن گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای صنفی بردسکن اجاره نشین هستند که  به علت بالا بودن کرایه ها و از آن طرف پایین بودن در آمد در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

 وی با بیان اینکه اقتصاد منطقه برپایه کشاورزی است گفت: متاسفانه خشکسالی های ۱۶ ساله و  سرمازدگی سال قبل محصولات باغی و زراعی شهرستان را از جمله انار، انجیر، زعفران و چقندر قند را از بین برد و تمام هستی کشاورزان از بین رفت.

مفتوحی به فعال  شدن معادن منطقه  اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده مسئولان شهرستان  معادن شهرستان که چندسالی درحالت رکود بود وارد چرخه تولید شد که می طلبد مسئولان شهرستان در بکارگیری  نیروی انسانی در معادن از نیروهای بومی شهرستان  استفاده کنند.

وی  با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت: اصناف دراین حوزه ورود پیدا کرده است و  با همکاری اتحادیه پوشاک با آموزش و پرورش  به منظور تولید لباس فرم دانش آموزان تولیدی های خانگی شهرستان فعال و  زمینه اشتغال آنها فراهم شده است.

وی یکی از مشکلات اصناف شهرستان را  نداشتن بیمه عنوان کرد و گفت: متاسفانه حوزه بازار هیچ امیدی به آینده ندارند چرا که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند.

وی همچنین بحث  مالیات برارزش افزوده را یکی دیگر از مشکلات  واحدهای صنفی طلا فروش بیان کرد و گفت: به خاطر رکود بازار و پایین بودن درآمد  اکثر واحدهای صنفی تعطیل شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.