یزد- مدیرکل استاندارد یزد گفت: در چهار سال گذشته، بیش از ۲۹ هزار بازرسی از واحد های صنفی استان یزد توسط کارشناسان شرکت های بازرسی بخش خصوصی و اداره کل استاندارد انجام شد.

۲۹هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی اظهار داشت: بر اساس گزارش آماری ارسالی از سوی واحد ارزیابی و بررسی عملکرد اداره کل و طبق شاخص های عملکردی با مقیاس کمی، در سال ۹۲ میزان بازرسی از واحدهای صنفی استان چهار هزارو ۱۶۷مورد بوده که در سال ۹۳ این میزان چهار هزار و ۳۰۰ مورد شده و در سال ۹۵ تعداد ۹هزار و ۴۵۰ افزایش یافته است.
مدیرکل استاندارد یزد گفت: تفکر اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد)از اواخر سال ۸۳ به منظور فرهنگ سازی در جامعه و نیز کنترل بازار به وجود آمد و مقرر شد طرحی با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور اجرا شود.

ماجدی افزود: اجرای این طرح بر اساس برنامه زمان بندی در هفت مرحله پیش بینی شد و با گذر زمان، طرح طاها از نهم شهریور ۱۳۸۸ تصویب و جایگزین طرح جامع شد و تا این لحظه این طرح با موفقیت در حال اجراست.
ماجدی اردکانی درباره هدف از اجرای این طرح نیز گفت: انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین در سطح بازار از جمله اهداف این طرح است.
مدیرکل استاندارد یزد گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و در راستای طرح طاها، بازرسی و نمونه برداری ازاقلام پرمصرف مردم و فرآورده هایی که مشمول مقررات و ضوابط اجرای استاندارد اجباری هستند از قبیل روغن سرخ کردنی و مصرف خانوار،انواع رنگ زعفران، شیر، پنیر، کره، کشک، شکرو چای آغاز شد.
ماجدی افزود: در جریان اجرای این طرح از فرآورده هایی نظیر زولبیا، بامیه، پیاز و سیر سرخ شده که مشمول مقررات استاندارد اجباری هم نیستند نمونه برداری شده که نتایج نهایی به همراه گزارش پایانی طرح رمضان تا چند روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.