بجنورد- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: جمعیت زندانیان در این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

جمعیت زندانیان خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش قدس آنلاین، پژمان پروین در نشست خبری اظهار کرد: در این استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۹۰ نفر در زندان به سر می برند که این رقم در سطح کشور ۲۷۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: ۸۸ درصد از زندانیان استان محکوم و ۱۲ درصد متهم هستند که نسبت زندانیان متهم در سطح کشور به طور میانگین ۲۵ درصد است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در سال ۹۵ شمار زندانیان در استان به نسبت سال ماقبل ۱۰ درصد کاهش یافت و این نشان از رویکرد کاهش جمعیت کیفری در استان دارد.

پروین افزود: ۹۵.۶ درصد از زندانیان استان مرد و مابقی زن هستند و بیشترین فراوانی جمعیت در زندانیان استان در سن جوان است.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد از زندانیان استان متاهل و ۲۶ درصد مجرد هستند گفت: ۱.۵ درصد از جمعیت زندانیان استان نیز مطلقه هستند.

پروین با اشاره به اینکه ارتکاب جرم ارتباط مستقیم با سطح سواد انسان دارد اظهار کرد: سطح تحصیلات بیش از ۹۵ درصد از زندانیان استان دیپلم و یا زیر دیپلم است.

وی خاطرنشان کرد: علت حبس ۴۲ درصد از زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر و ۲۷ درصد سرقت است و ۱۲ درصد نیز جرائم علیه اشخاص دارند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی افزود: علت حبس سایر زندانیان نیز سایر جرائم است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.