بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین معضل شهرستان وجود سرمایه‌های فراوان در سیستم بانکی است.

سرمایه‌های راکد بانکی علت رکود اقتصادی/ نگاه به شهرستان بروجرد با وجود استعدادهای فراوان ناعادلانه است

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تقسیم بودجه استانی ناعادلانه است.
وی افزود: نگاه به شهرستان بروجرد که دومین شهر پرجمعیت استان لرستان است با وجود استعدادهای فراوان در شهرستان ناعادلانه است.
نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: اگر قرار است به شبکه سراسر راه‌آهن متصل شویم و فرودگاه و سدهای این شهر راه‌اندازی شود باید یک همکاری جدی با مردم وجود داشته باشد.
بروجردی اضافه کرد: مهم‌ترین معضل شهرستان بروجرد وجود سرمایه‌های فراوان در سیستم بانکی است که کمتر از آن برای تولید و اشتغال استفاده می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: علت رکود اقتصادی ما دقیقاً این سرمایه‌های راکد بانکی است و اینکه قواعد اسلامی بر سیستم بانکی حاکم نیست درحالی‌که در دیگر کشورها تنها دو تا سه درصد سود به سپرده‌ها پرداخت می‌شود و این یک قرض‌الحسنه است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، افزود: از شرکتی که به مدت دو سال متولی ساخت منطقه ویژه بود خلع ید شد و تیم جدیدی برای مدیریت آن پای‌کار آمد و سند به نام آن‌ها منتقل شد.
بروجردی اظهار کرد: قرار براین شده است ساخت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و فرودگاه را که ظرفیت عظیمی در اشتغال‌زایی به وجود می‌آورد، انجام دهد.
وی با اشاره به پروژه‎های در دست اقدام خاتم الانبیا(ص)، تصریح کرد: بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی و عمرانی کشور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است که در کل کشور پروژه‌هایی را اجرا می‌کند و در بروجرد نیز قرار بود چند پروژه شامل میدان ورودی شهر و امامزاده جعفر را با همکاری شهرداری به ارزش صدها میلیارد تومان اجرا کند اما این پروژه‌ها دو بار از سوی شورا رد شد.
نماینده مردم بروجرد اضافه کرد: باید واقع‌گرا باشیم چراکه نه دولت پولی برای پرداخت به شهرداری‌ها دارد و نه قانون اجازه می‌دهد پرداخت کند.
بروجردی بیان کرد: تولید ثروت در شهرداری‌ها به دلیل رکود بازار مسکن به حداقل رسیده و خیلی هنر کنند بتوانند حقوق چند ماه عقب‌افتاده کارکنان خود را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: بنابراین اگر قرار است شهر آباد شود نیازمند سرمایه‌های میلیاردی است و از دست دادن این فرصت طلایی ضربه زدن به شهر بود و امید می‏رود اعضای شورای جدید تلاش کنند از این ظرفیت ملی استفاده کنند.
نماینده مردم بروجرد گفت: احداث سد آبسرده بروجرد به قرارگاه خاتم واگذار شده است که در صورت وجود عزم طی دو سه سال آینده امکان بهره‌برداری از این سد وجود دارد.
بروجردی افزود: همچنین سد شهید بروجردی هم به دلیل مسائل مالی رکود بر آن حاکم است که اگر قرار است آب پایدار داشته باشیم باید این سدها راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.