سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما باید تیم را براساس دستورالعمل‌های تخیلی و خلاقانه آماده می‌کردیم.

کی روش: تیم ملی ایران را با دستورالعمل های تخیلی آماده می کردم!

به گزارش قدس آنلاین، هفته‌نامه برزیلی «ایستوئه» نوشت: تنها دو مربی تیم ملی هستند که جایگاه خود و تیم‌شان را در مرحله پایانی  مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تضمین کرده‌اند. پس از اینکه تیته موفق شد برزیل را به روسیه برساند، کارلوس کی‌روش پرتغالی هم ایران را بدون شکست در مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا و برای دومین بار متوالی به این رقابت‌ها سوق داد.

کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که این روزها برای گذراندن تعطیلات در ریوی برزیل به سر می‌برد، در گفت‌وگویی تلفنی با این هفته‌نامه برزیلی از تأثیر باشگاه کورینتیانس، باشگاه سابق تیته (سرمربی کنونی سلسائو) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت.

* راز این نتایج چیست؟

راز موفقیت ما پشتکار زیاد و صبوری است. ایران همیشه با مشکلات و موانع بزرگی در زمینه مالی، زیرساخت و تجهیزات‌ مواجه بوده است. ضروری است با کنجکاوی در مورد چیزی که من به آن «ارتباط کورینتیانس» می‌گویم، صحبت کنم. ما پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ در باشگاه کورینتیانس تمرین کردیم، جایی که خیلی از ما حمایت شد. چهار سال بعد تیته‌ و اِدو گاسپار کادرفنی تیم ملی برزیل را تشکیل دادند تا برزیل را به جام جهانی ۲۰۱۸ برسانند و ایران هم پس از آنها به عنوان تیم دوم به این رقابت‌ها راه یافت. دو تیم اولی که جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی روسیه را دریافت کردند هم از این ارتباط کورینتیانس هستند.  

* حضور در باشگاه کورینتیانس چطور به شما کمک کرد؟

ما این فرصت را داشتیم تا در خانه قهرمانان باشیم. هر کسی که به این باشگاه رفت، سعی کرد تا بهترین بهره را از آن ببرد. این برای کورینتیانس و فوتبال برزیل باعث غرور است که دو عضو کادرفنی پیشین این باشگاه، تیم ملی برزیل را به جام جهانی ۲۰۱۸ رسانده‌اند.

* شش سال از حضور شما در تیم ملی ایران می‌گذرد. سخت‌ترین چیزی که در این مدت تجربه کردید، چه بود؟

در طول این سال‌ها، ایران در زمینی تمرین کرده است که تنها ۶۰ متر طول داشته است. ما باید تیم را براساس دستورالعمل‌های تخیلی و خلاقانه آماده می‌کردیم. به عنوان مربی، راز موفقیت‌مان را سازگاری می‌نامم. کاری که ما کردیم این بود که سعی کردیم با حضور در کمپ‌های خارج از کشور تمرین کنیم تا به شرایط بهتری برسیم. زمانی که شش سال پیش هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم، تنها یک لژیونر داشتیم که او در اسپانیا بازی می‌کرد، اما امروز ۴۵ درصد بازیکنان تیم ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کند.

* توانستید این مشکل را حل کنید؟

دولت تقریباً به طور انحصاری امور مالی ورزش‌ها در ایران را در اختیار دارد. بنابراین بدون حق مشارکت بخش خصوصی و تنها با حضور سرمایه‌گذاران بخش دولتی، ورزش وابسته به جنبه سیاسی و مالی دولت دارد. زمانی که ما در اردوی کورینتیانس بودیم، چند روزی با زنگ ساعت بازیکنان را از خواب بیدار می‌کردم. آنها فکر می‌کردند که واقعاً خواب هستند.

* هدف تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه چیست؟

هدف ایران صعود از مرحله گروهی برای اولین بار خواهد بود. تیم ملی حالا به جایگاهی رسیده که نمی‌توان گفت که چه کاری می‌تواند برای ایران بکند، بلکه باید گفت که ایران چه کاری می‌تواند برای تیم ملی بکند. ما به سطحی رسیده‌ایم که تنها با زیرساخت‌ها و امکانات می‌توانیم به تکامل برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.