اراک- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی گفت: ورود سرمایه گذاران ایتالیایی به حوزه گردشگری محلات و ایجاد مجتمع های اقامتگاهی در روستای خورهه زمینه ساز توسعه گردشگری روستایی این شهرستان با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی است.

ورود سرمایه گذاران خارجی زمینه ساز توسعه گردشگری روستایی محلات است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی  ضمن اشاره به محورهای مهم گردشگری روستایی استان مرکزی از روستای خورهه به عنوان روستای پایلوت کشوری در خصوص احداث و ایجاد اقامتگاه‌های موقتی نام برد .

وی درخصوص دلیل انتخاب خورهه به عنوان پایلوت کشوری گفت: براساس مصوبه هیئت دولت این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری با توجه به قدمت و وجود زیرساخت‌ها انتخاب شده و این امر برای اولین بار در کشور با سرمایه گذاری یک شرکت ایتالیایی ایرانی محقق شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان درخصوص مشخصات این طرح و میزان اشتغال و سرمایه گذاری آن افزود: این شرکت ایتالیایی مجری و سازنده سازه‌های بتونی مسلح و استاندارد جهانی است و در ایران با همکاری بخش خصوصی و افراد محلی در روستای خورهه اقدام به ساخت مجتمع اقامتی و پذیرایی در زمینی به مساحت ۸۶۰۰ مترمربع می‌کند که در فاز اول زمینه ساز اشتغال ۱۸ نفر به صورت مستقیم خواهد بود.

وی اظهار کرد: این مجتمع پس از احداث و بهره برداری قابلیت اقامت و پذیرایی ۵۰۰ نفر در شبانه روز را خواهد داشت و در شهرستان محلات سه مکان دیگر نیز جهت احداث این اقامتگاه‌ها جانمایی شده است .

حسینی در خصوص منطقه گردشگری آبگرم و برنامه های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت توسعه این منطقه  نیز گفت: روستای آبگرم نیز با توجه به مصوبه هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده و دارای اراضی ملی و شخصی است. ۴۵ واحد اقامتی سنتی و مدرن در آن شناسایی و ساماندهی شده و در حال حاضر دارای مجوز بهره‌برداری و بیمه مسئولیت است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  طرح توسعه این منطقه پرداخت و تصریح کرد: طرح تفصیلی این روستا توسط شرکت مشاور بنیاد مسکن امکان سنجی شده و هم اکنون در حال اجراست. براساس این طرح ساماندهی معابر روستا و ایجاد کمپ گردشگری در حال انجام است و در صورت مشخص شدن اراضی به لحاظ ماهیت، این اراضی قابل واگذاری با کاربری گردشگری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد  بود .

روستای خورهه از جمله روستاهای تاریخی شهرستان محلات و در شمال شرق این شهرستان واقع شده که در آن آثار باقیمانده از یک معبد مربوط به دوره سلوکیان هویتی تاریخی به این روستا بخشیده است. این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۳۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای آبگرم شهرستان محلات نیز که امروزه به دهکده آب درمانی مشهور شده در ۱۵کیلومتری شهرستان محلات و ۱۰ کیلومتری خورهه واقع شده و دارای مجتمع‌های آب درمانی بوده و سالانه پذیرای هزاران نفر از مسافران استان‌های مجاور است که به قصد درمان از استخرها و حوضچه‌های آب درمانی آبگرم استفاده می‌کنند

منبع: ایسنا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.