زنجان-معاون وزیر اقتصاد و دارایی از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور خبر داد و گفت: در حال بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیات هستیم چرا که نیازمند اصلاحاتی بوده است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور اصلاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید کامل تقوی‌نژاد در نشست هم اندیشی با صاحبان صنایع، واحدهای تولیدی و اصناف استان زنجان، با اشاره به شناسایی ۳۰۰ هزار مودی جدید مالیاتی طی سال گذشته، افزود: سیاست کلی امور مالیاتی کشور شناسایی مودیان جدید مالیاتی است تا به مودیان فعلی فشار مضاعف وارد نشود و بنا نداریم برای اخذ مالیات به مودیان موجود تکیه کنیم.

وی ادامه داد: در هر شرایطی به مردم اعتماد شود نتیجه مثبتی حاصل خواهد شد به گونه ای که در سال گذشته به مردم اعتماد کردیم و ۱۰ درصد اظهارنامه بیشتر به همراه رشد ۱۰ درصدی در درآمدهای مالیاتی مشاغل محقق شد که نشان از همراهی و همکاری مردم داشته است.

تقوی نژاد به تعداد واحدهای صنفی مشمول مالیات و میزان مالیات پرداختی آن ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تئمان مالیات پرداخت کردند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور خبر داد و گفت: در حال بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیات هستیم چرا که نیازمند اصلاحاتی بوده است.

تقوی نژاد با اشاره به سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی کشور،  گفت: ۷ درصد تولیدناخالص داخلی کشور متکی به درآمدهای مالیاتی است.

وی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی کشور فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته و حتی برخی کشورهای منطقه دارد، افزود: در کشور ترکیه این سهم ۲۰ درصد، کره جنوبی ۳۰ درصد و در کشورهای توسعه یافته اروپایی به ۴۵ درصد می رسد که فاصله زیادی با این کشورها داریم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در برنامه ششم توسعه این سهم ۱۱ درصد پیش بینی شده که این فاصله با کشور کاهش یافته و اتکای سهم GDP کشور از مالیات افزایش یابد که تحقق این مهم نیز دشواری های زیادی به همراه خواهد داشت.

تقوی نژاد افزود: سهم مشاغل از مجموع درآمدهای مالیاتی ۴ درصد است و این سهم با اختصاص برخی بخش های مربوط به مستغلات به ۷ درصد می رسد که سهم بسیار اندکی از مجموع درآمدهای مالیاتی کشور محسوب می شود.

وی گفت: در بخش مالیات شریک دارای مردم هستیم و در سال گذشته ۳۰ بخشنامه راهگشا به سازمان های مالیاتی ابلاغ شده که در راستای کوتاه کردن فرایندها، افزایش و تسهیل وصول درآمدهای مالیاتی و سهولت در کارها بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.