اسفراین- مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین گفت: هم اکنون بیش از ۹۰۰ فرزند یتیم و غیر یتیم توسط کمیته امداد شناسایی شده اند که نیازمند حمایت خیران هستند.

بیش از ۹۰۰ فرزند یتیم و غیر یتیم اسفراینی چشم انتظار محبت حامیان هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته خراسان شمالی، علی سخاوتی پور اظهار کرد: متوسط سرانه دریافت نقدی ماهیانه برای هر یتیم بیش از دو میلیون و ۴۳۳ هزار ریال و برای هر فرزند محسنین هم ۸۰۵ هزار ریال برآورد شده است.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح های مشارکتی کمیته امداد هستند که با هدف جذب کمک های نقدی و غیرنقدی حامیان نیک اندیش و اهدای این کمک ها به ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول «طرح محسنین» اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۴ دانش آموز نیازمند و بی بضاعت این شهرستان تحت حمایت طرح محسنین کمیته امداد قرار دارند،گفت: خانوارهای محسنین به آن دسته خانوارهای اطلاق می شود که سرپرستشان عموما از کارافتاده و یا بیمار صعب العلاج هستند.

سخاوتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۷۰ نفر از فرزندان غیر یتیم خانواده های نیازمند و همچنین بیماران خاص در قالب طرح محسنین شناسایی شده اند، افزود:از مجموع افراد مشمول طرح محسنین حدود ۱۵۱ نفر آنان، بیماران خاص و صعب العلاج هستندکه تمامی این افراد از حمایت های مادی ومعنوی خیران بهره مندند.

وی با اشاره به کمک سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریالی خیران در طرح محسنین سال ۹۵ ، خاطر نشان کرد: امسال هم خیران بیش از ۳۲۰ میلیون ریال در قالب طرح محسنین به نیازمندان وبیماران کمک کرده اند.

به گفته سخاوتی پور هریک از فرزندان محسنین دارای حساب و شناسه بانکی مختص به خود هستند که کمک های نقدی به صورت مستقیم به حساب این افراد واریز می شود.

وی تعداد حامیان  فعال در طرح محسنین را بیش از ۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: اکنون بیش از ۴۲۲ یتیم نیازمند هم در قالب طرح اکرام  تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود دو هزار حامی با مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی خود از این ایتام حمایت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین به سرانه دریافتی هریک از ایتام و فرزندان خانواده های مشمول طرح اکرام ومحسنین اشاره کرد و گفت: متوسط سرانه دریافت نقدی ماهیانه برای هر یتیم بیش از دو میلیون و ۴۳۳ هزار ریال و برای هر فرزند محسنین هم ۸۰۵ هزار ریال برآورد شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.