ایلام - مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: عملیات اجرایی پروژه زندان مرکزی ایلام با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال اجراست و برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل زندان مرکزی ایلام نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اکبر محبی روز یکشنبه در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران با تبریک عید سعید فطر و هفته قوه قضائیه و با بیان اینکه  خانواده ها و دستگاه های فرهنگی در کاهش جرائم و جلوگیری از افزایش آمار زندانیان، نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، اظهار داشت: اگر خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط به خوبی پای کار باشند و به درستی جوانان را هدایت و نظارت کنند، قطعاً آمار زندانیان به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه به منظور تحکیم روابط میان زندانیان و خانواده های آنان تلاش شده است تا در ایام مختلف سال و با اعطای مرخصی به، این افراد بتوانند در کانون گرم خانواده حضور پیدا کنند، افزود: امسال با عنایت ریاست محترم قوه قضائیه و به میمنت ماه مبارک رمضان، حدود ۴۰ درصد از برخی از زندانیان جرائم غیر عمد و فاقد شرایط خاص؛ از مرخصی یکماهه برخوردار شده اند.

مدیرکل زندان های استان ایلام با بیان اینکه رویکرد اصلاحی و تربیتی از مهمترین برنامه های قوه قضاییه در زندان ها است، بیان داشت: اعطای مرخصی منجر به آزادی، عفو مشروط، آزادی مشروط و رأی باز از جمله برنامه هایی است که در راستای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان، اجراء می شود.

اکبر محبی  با اشاره به اینکه چهار مجموعه حمایتی(  مرکز مراقبت بعد از خروج، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون و حرفه آموزی) اداره کل زندان ها را در راستای حمایت و هدایت زندانیان و خانواده های شان مورد حمایت قرار می دهند، یادآور شد: سال گذشته۷۸ نفر از زندانیان با حمایت ستاد دیه و با مشارکت خیرین و با همراهی شکات و با پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری و از طریق برنامه تلویزیونی ماه عسل و با پرداخت ۱۹۰ میلیون ریال زمینه آزادی سه نفر از زندانیان در استان ایلام فراهم شد، خاطرنشان ساخت:  قرار است از طریق کمک های مردمی برنامه پر مخاطب ماه عسل، تعداد دیگری از زندانیان ایلامی از قید زندان آزاد شوند.

مدیرکل زندان های استان ایلام به وضعیت تکمیل زندان جدید ایلام اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی این مرکز از سال ۱۳۸۱ آغاز شده و متأسفانه بدلیل کمبود اعتبار و اولویت بندی نامناسب در اجرای پروژه، تا کنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ پیگیری های متعددی برای ادامه عملیات اجرایی این زندان آغاز شده است، تأکید کرد: این پروژه هم اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراء است.

مدیرکل زندان های استان ایلام با بیان اینکه با عنایت سازمان برنامه و بودجه استان، در سال جاری ۴۰ میلیارد ریال برای ادامه این پروژه تخصیص یافته است، گفت: زندان کنونی ایلام در مرکز شهر واقع شده و متأسفانه مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای مردم و زندانیان به همراه داشته و دارد.

اکبر محبی با اشاره به اینکه برای تکمیل زندان ایلام به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار داشت: امیدواریم که این بودجه و اعتبار مورد نیاز به موقع تخصیص یابد تا شاهد اجرای کامل این پروژه مهم و انتقال زندان مرکزی ایلام باشیم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی قوه قضائیه، همراهی ستاد دیه، همکاری شُکات و مشارکت خود زندانیان؛ مقرر شده است تا زمینه آزادی زندانیان دیه جرائم غیر عمد که به خاطر دیه کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال زندانی شده اند، فراهم شود، افزود: انشاءالله با این تصمیم و اقدام، تعداد زیادی از این گونه زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

 مدیرکل زندان های استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد زندانیان به نوعی در رابطه با مواد مخدر و دیگر جرائم مرتبط با این موضوع، راهی زندان می شوند، بیان داشت: تقریباً ۱۲ درصد از زندانیان به دلیل جرائم مالی راهی زندان شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.