بردسکن- امام جمعه بردسکن منشاء سرور و شادی مردم پشتوانه یک ماه بندگی خدا در روز عید فطر بیان کرد.

منشاء سرور و شادی مردم پشتوانه یک ماه بندگی خدا در روز عید فطر است

به گزارش قدس آنلاین ،حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز  عید سعید فطر این شهرستان که با حضور باشکوه مردم نمازگزار و روزه دار در خیابان قائم این شهر برگزار شد با تبریک عید سعید فطر بر حفظ دستاوردهای روزه  در طول یک ماه مبارک رمضان که تقوا است تاکید کرد.

وی با بیان روایتی از مولای متقیان  حضرت علی (ع)  و رسول مکرم اسلام (ص) براهمیت و فضیلت عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: عید فطر از سوی خداوند متعال  نامگذاری شده است. وی به ویژگی ها و فضیلت های روز عید فطر پرداخت و گفت: عید فطر عید پیروزی ایمان و عقل برنفس اماره و عید وصول به عالی ترین مرتبه کمال است.

امام جمعه  افزود: انسان پس از یک ماه روزه داری در روز عید فطر نماز خودش را با پرداخت زکات فطریه شروع می کند و به بالاترین درجه ملائکه  دست پیدا می کند.

وی عید فطر را یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمین بیان کرد و گفت: امتیازات این روز را خداوند متعال قرارداده است.

حجت الاسلام امینی با گرامی داشت  هفته اصناف از زحمات و خدمات این قشر از جامعه در همه عرصه ها تقدیر کرد و گفت: حقیقتا اصناف در همه حوزه ها نقش بسزایی دارند که می طلبد متولیان امر در گره گشایی از مشکلات این قشر از جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای  حادثه هفتم تیر سال ۶۱ و درراس شهید مظلوم آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی  می تواند بهترین الگوه و اسوه قضات قرار بگیرد که می طلبد در صدو ر احکام خط و مشی این شهید را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به چهارم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به آثار مخرب این پدیده شوم و خانمانسوز اشاره کرد و گفت:  اعتیاد به مواد مخدر امروزبه یک معضل در حوزه های تهدید امنیتی ، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی ، فرهنگی و اعتقادی تبدیل شده است.

 امام جمعه بردسکن با بیان اینکه امروز یکی از ابزار های جنگ نرم دشمن علیه کشور بحث اعتیاد به مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر صنعتی است گفت: امروز مواد مخدر آسیب جدی به روح و روان و جسم و نسل جوان کشور ما وارد کرده است که می طلبد متولیان امر در امر مبارزه و پیشگیری اهتمام  ورزند.

وی عنوان کرد: امروز معضل مواد مخدر در حوزه اقتصاد و تولید  کشور ضربه سنگینی وارد می کند و دشمنان با ابزار های خود می خواهند جوانان ما را به سمت و سوی  مواد مخدر بکشانند. حجت الاسلام امینی بیان کرد: درراه مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و مجروح  تقدیم   کشور شده است و باید خانواده ها مراقب باشند که فرزندان آنها به دام این بلای خانمانسوز نیفتند.

وی در پایان از حضور پرشور و گسترده مردم درراهپیمایی روز جهانی قدس نیز تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.