استاد اخلاق گفت: ارزش جشن عیدفطر در محضر خداوند متعال، بالاتر از خودِ روزه گرفتن است، زیرا این جشن گرفتن علامت بصیرت است و آن روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علامت صبراست. صبر کردن بدون بصیرت، سودی برای انسان ندارد.

«عیدفطر» جشن عبادت و نمایش بصیرت است/ صبر بدون «بصیرت» هیچ سودی برای انسان ندارد

به گزارش قدس آنلاین - آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر گفت: من از اینکه یک ماه با خودم مبارزه کردم یک ماه دستور خدا را بر خواسته‌های خودم ترجیح دادم افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به روزه‌داری در روزهای سخت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در واقع با روزه‌داری و امساک از خوردن  و آشامیدن، ‌من هزینه نکرده‌ام بلکه سرمایه‌گذاری کرده‌ام من چیزی را از دست نداده‌ام مطلب بزرگی به دست آورده‌ام، خودم را رها کردم و خدایم را به دست آوردم لذت دنیا را کنار زدم عزت آخرت را به دست آوردم.

این استاد اخلاق اظهار داشت: ارزش جشن عیدفطر در محضر خداوند تبارک و تعالی بالاتر از خودِ روزه گرفتن است.  چرا؟ برای اینکه این جشن گرفتن علامت بصیرت است و آن روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علامت صبراست.

وی خاطرنشان کرد: اگر صبر همراه با بصیرت نباشد نه تنها سودی در آن نیست بلکه ضرر است؛ داعش بمب به خودش می‌بندد و خود را منفجر می‌کند. این هم نمونه‌ای از صبر است اما داعش این کار را از روی بی‌بصیرتی و جهل، ابزار دست اجانب شدن، انسان‌های نامطمئن را اطاعت کردن و ...  انجام می‌دهد.

آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: عید سعید فطر، ‌ جشن عبادت و نمایش بصیرت است در عید فطر جشن، برای روزه گرفتن در عید قربان جشن، برای قربانی‌ کردن است. در نماز عید هم می‌گوییم خدایا ما را داخل هر خوبی کن که پیامبر و خانواده او را در آنها وارد کردی و از هر بدی که آنها را خارج کردی مرا نیز خارج کن.

وی با اشاره به ماندگاری آثار و دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: برای اینکه آثار روزه در بقیه ایام سال برای روزه‌داران باقی بماند همین که فرد می‌خواهد با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرینش مرتبط باشد این مسئله او را حفظ می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.