«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که اساس اختلاف کشورهای عضو شورای همکاری با قطر سیاسی و امنیتی و نه نظامی است.

به گزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که اساس اختلاف با قطر سیاسی و امنیتی است و هرگز نظامی نبوده است و لذا دعوت از ارتش‌های خارجی برای حضور در قطر می‎تواند باعث ایجاد درگیری‌های نظامی شود که در اینصورت مسئولیت آن متوجه قطر است.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که اساس اختلاف کشورهای عضو شورای همکاری با قطر سیاسی و امنیتی و نه نظامی است.

وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که قطر در صورت درخواست از ارتش ‎های خارجی برای حضور در خاک این کشور، مسئول تشدید تنش‌ها و درگیری‌های نظامی خواهد بود.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، وی تاکید کرد که سیاست قطر مغایر با سیاست شورای همکاری در پایبندی به اصل نظم و نظام منطقه‌ای، معاهدات دفاعی مشترک و همپیمانی آن با کشورهایی خارج از نظام منطقه‌ای و گروه‌های تروریستی مانند اخوان المسلمین است.

وی گفت: برخی از قدرت‌های منطقه‌ که تصور می‌کنند دخالتشان بحران قطر را حل خواهد کرد، اشتباه می‌کنند و به نفعشان است که به نظم و نظام منطقه‌ای کنونی احترام بگذارند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» افزود: همپیمانی با کشورهایی خارج از نظم منطقه‌ای یا گروهایی چون اخوان باعث آسیب رساندن به تعهدات با برادران ما در شورای همکاری می‌شود.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین به همراه چند کشور دیگر عربی حدود یک ماه گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و تعدادی از تحریم‌ها و مجازات‌ها را علیه این کشور اعمال کردند و همه مرزهای خود را در برابر رفت و آمد قطری‌ها بسته‌اند.

آنها حمایت قطر از مخالفان داخلی، حمایت از ایران، حمایت از داعش و القاعده و گروه های افراط گرای اسلامی را دلیل قطع روابط با قطر اعلام کردند.
 

منبع: الشرق الأوسط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.