زاهدان-کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا پایان هفته در شمال استان به ویژه منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز تداوم دارد.

توفان سیستان و بلوچستان را درنوردید/سرعت باد ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش قدس آنلاین،مرتضی فرجی  در این رابطه بیان کرد: نقشه های پیش یابی هواشناسی تداوم حضور شیب فشاری را در شرق کشور نشان می دهد بنابر این تا پایان هفته در شمال استان وزش شدید بادهای ۱۲۰ روزه تداوم دارد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید در منطقه می شود.

وی افزود: وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه شدیدتر می شود و در برخی نقاط همراه با طوفان گرد و خاک و حرکت شن های روان است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه به طور موقتی از شدت وزش باد کاسته می شود و مجددا از روز جمعه افزایش شدت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در شمال استان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

فرجی افزود: تا پایان هفته در سایر نقاط سیستان و بلوچستان علاوه بر افزایش غبار، گرد و خاک را با شدت کمتر داریم.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود و با شدت های متفاوت تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در برخی ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل استان در بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر را داریم و احتمال رگبارهای خفیف پراکنده وجود دارد به طوری که روز گذشته در چابهار رگبار خفیف باران همراه با رعد و برق گزارش شده است.

وی گفت: دریای عمان تا فردا به نسبت آرام است و به جز نواحی محدودی از نیمه جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان، شاهد روند کاهش دما در سطح استان هستیم به طوری که تا پنجشنبه از شدت گرمای هوا کاسته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.