یک روزنامه دولتی ترکیه مدعی شده قطر ۴۵ شهروند ترکیه را به ظن ارتباط با شبکه گولن از این کشور مسترد کرده است.

قطر ۴۵ شهروند ترکیه را به ظن ارتباط با شبکه گولن اخراج کرد

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های دولتی ترکیه مدعی شده‌اند دولت قطر ۴۵ شهروند ترکیه که به مظنون به ارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا هستند را به ترکیه مسترد کرده است.

روزنامه «دیلی‌صباح» گزارش داده در میان این ۴۵ نفر نام دو کارمند دانشگاه قطر هم دیده می‌شوند. آنها به محض ورود به استانبول بازداشت شدند. این روزنامه، اشاره‌ای به سرنوشت دیگر نفرات اخراج‌شده از قطر نکرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، فتح‌الله گولن، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا را به تلاش برای براندازی دولتش در کودتای نافرجام سال گذشته متهم کرده است. اردوغان، جنبش گولن را تروریستی می‌داند و از تمام کشورها خواسته پیروان وی را از کشورشان اخراج کنند. گولن این اتهامات را رد کرده است.

این اولین بار نیست که یک کشور خارجی افرادی را به بهانه ارتباط با جنبش گولن اخراج یا دستگیر کرده است.در ماه مهف عربستان سعودی، مالزیف گرجستان و میانمار هم نفراتی را به اتهام همکاری با جنبش گولن به ترکیه مسترد کردند.

به نقل از یورونیوز، ترکیه از زمان آغاز بحران قطر با عربستان و برخی از دیگر کشورهای عربی، آشکارا از دوحه که متحد دیرینه آنکارا است، حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.