زنجان- رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و حمایت از تولیدکنندگان استانی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس است.

حمایت از تولیدکنندگان استانی از مهمترین اهداف جشنواره مد و لباس زنجان است

به گزارش قدس آنلاین، معراج کرمی در این باره اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در طول سال برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز چند جشنواره مهم در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این جشنواره‌ها مد و لباس است.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره مد و لباس با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تولید- اشتغال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: تقویت و شناساندن طراحان و تولیدکنندگان و کالای ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی- ایرانی، ترغیب و تشویق طراحان استان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کرمی با بیان اینکه محدودیتی برای شرکت در جشنواره وجود ندارد، افزود: این جشنواره در سه بخش طراحی لباس، دوخت لباس و بخش جنبی در قالب کارگاه‌های علمی و عملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت برگزاری این جشنواره حمایت از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک است، گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره به شناساندن مدهای منطبق بر سبک اسلامی کمک شایانی کند.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره تصریح کرد: معرفی توانمندی‌های بخش صنعت پوشاک و پارچه استان و انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در صنعت پوشاک و منسوجات استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

لازم به ذکر است، به نفرات برتر این جشنواره برای نفرات نخست جشنواره تندیس و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ ٥٠٠ هزار تومان، نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٤٠٠ هزار تومان و نفرات سوم هر بخش اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ٣٠٠ هزار تومان اهدا می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.