قزوین- «خانه مهر» قزوین با هدف ارتقای شرایط دیدار فرزندان طلاق با والدینشان مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانه مهر قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، در هفته قوه قضائیه با حضور رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل بهزیستی استان، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و معاونان رئیس کل دادگستری استان قزوین؛ «خانه مهر» به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم بیان کرد: خلاء وجود چنین مرکزی در قزوین احساس می شد چرا که علیرغم میل باطنی ما به واسطه طلاق در برخی خانواده ها، فرزندان از دیدار یکی از اولیاء محروم می شوند.

جمال انصاری افزود: دیدار فرزندان طلاق با پدر و مادرشان در حال حاضر در کلانتری ها انجام می شود که این مکان به لحاظ شرایط خاص خود، اثراتی را برای این فرزندان به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: طلاق دارای اثرات نامناسبی در فرزندان این خانواده هاست که ما تلاش می کنیم با ایجاد بسترهای مختلف از جمله تأسیس چنین مراکزی شرایط را برای ایجاد فضای توأم با آرامش فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت پیشگیری دادگستری استان و همکاری بهزیستی در کاری مشترک انجام شده است.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: لازم است از توجه دستگاه قضا به این موضوع مهم تشکر داشته باشم چراکه موضوع دیدار پدر و مادر های طلاق گرفته شده با فرزندانشان باید در فضایی مناسب صورت گیرد.

وارثی اعلام کرد: موضوع خانواده هایی که دچار طلاق می شوند، بحث مهمی است که باید پس از طلاق مسائل مرتبط با آنها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی یادآورشد: کیفیت ارتباط کودکان با والدین آنها مهم ترین عاملی است که می تواند میزان عوارض طلاق برکودکان را تعیین کند و آینده کودکان را روشن یا تیره سازد. اما قدم اول برای داشتن ارتباطی مناسب با کودکان بعد از طلاق، آگاهی داشتن از نیازهای کودکان در سنین مختلف و برنامه ریزی بر مبنای نیازها و ویژگی هاست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.