بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به ساخت مرکز جامع انتقال خون استان گفت: ساخت این مرکز در استان نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار است.

احداث مرکز جامع انتقال خون خراسان جنوبی با کمبود اعتبارات و نیرو روبروست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عاملی اظهار داشت: برای ساخت مرکز جامع انتقال خون در استان در حال حاضر امکانات و نیروی کافی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز جامع انتقال خون استان افراد اهدا کننده حق انتخاب دارند، بیان کرد: در این مرکز هر فرد حق انتخاب فرآورده خون خود را دارد از این رو نیاز به دستگاه‌های زیادی برای این مرکز است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: برنامه ای برای ساخت این مرکز در استان وجود دراد اما در سال 96 اجرایی نمی شود. .

عا ملی همچنین به مجوز ارسال پلاسما از استان اشاره و بیان کرد: یکی از سیاست‌های کلان انتقال خون این است که فرآورده‌های خونی که امکان تولیدش در داخل کشور نیست و می‌خواهد از کشورهای دیگر وارد کشور شود این فرآورده از خون و فرآورده ایرانی تامین شود.

وی افزود: به طور مثال افراد هموفیلی نیاز به فاکتور هشت و نه دارند که این فاکتورها از پلاسما تهیه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در کشور پالایشگاه وجود ندارد که این فاکتورها از پلاسما تهیه شود.

عامل گفت: برای این کار دو راه وجود دارد یکی اینکه از شرکت‌های معتبر آن را بخریم و یک راه هم این است که شرکت‌هایی پیدا شود که پلاسما را از ما بگیرند و این فاکتورها را از پلاسمای ایرانی تهیه کنند.

وی افزود: این کار چند سالی است که در انتقال خون انجام می‌شود و هر سال یک سری استان‌ها به این گروه اضافه می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: برای اینکه این پلاسما مجوز ورود به کشور را بگیرد باید این شرکت ممیزی و بازرسی انجام دهد و شرکتی که در اسفند ماه سال گذشته استان خراسان جنوبی را بررسی و ممیزی کرد شرکتی از اتریش بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با این شرکت به صورت رایزنی کرده و امکان ارسال پلاسما از استان به این شرکت وجود دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.