رشت- رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس استان گیلان گفت: برپایی اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی اصلی‌ترین اولویت سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان است.

محرومیت‌زدایی اصلی‌ترین اولویت سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی نورستهدر این باره اظهار داشت: سازمان بسیج دانشجویی در کل کشور گسترده‌ترین شبکه دانشجویی است که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان بیان داشت: این سازمان فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، علمی، سیاسی، محرومیت‌زدایی و سازندگی را از گذشته تاکنون دنبال می‌کند.

نورسته با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مراسمات به‌ویژه مناسبت‌های تقویمی توسط بسیج دانشجویی در سال ۹۶ پیگیری می‌شود عنوان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در سال گذشته و امسال دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در سال ۹۵ توسط سازمان بسیج مداحان گیلان برگزار شد اذعان داشت: ۱۲ کارگروه مختلف در سال ۹۶  با موضوعاتی اعم از نشریات و شعر و موسیقی شکل می‌گیرد.

وی رویکرد علمی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان را رویکردی پژوهشگاه محور بیان کرد و گفت: پژوهشگاه هوا فضا شهید تهرانی مقدم که قوی‌ترین مجموعه پژوهشگاهی بسیج دانشجویی استان گیلان است علاوه بر پژوهش، تولید محصولات مختلف را در سال ۹۶ شروع می‌کند.

نورسته با اشاره به دیگر رویکردهای علمی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان بیان داشت: در ۲ سال گذشته فعالیت‌های مطالبه‌گر علمی مانند تشکیل هسته‌های علمی، مطالبه‌گر و موضوع محور در دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان هدف فعالیت‌های مطالبه‌گرانه را شناخت نقاط چالش و تهیه راه‌کار خواند و عنوان داشت: فعالیت‌های مطالبه‌گرانه با توجه به اولویت‌های تعریف شده در حوزه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های تجلیل از مبتکران و مخترعان در سال ۹۶ انجام می‌شود بیان داشت: برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و برپایی پاتوق‌های انتخاباتی و کافه انتخابات در زمان برگزاری انتخابات از برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی است.

نورسته با اشاره به اینکه اقدامات بسیج دانشجویی کشور در حوزه فعالیت‌های بصیرتی و سیاسی مبنی بر تبیین فضای سیاسی کشور است گفت: تبیین فضای سیاسی کشور و شناخت بزنگاه‌های سیاسی که جنبش دانشجویی در آن تاثیرگذار است در فضای کشور و به‌دنبال آن در منطقه و جهان تاثیرگذار است.

وی برپایی اردوهای جهادی و محرومیت زدایی را اصلی‌ترین اولویت سازمان بسیج دانشجویی گیلان پس از منحل شدن جهاد سازندگی خواند و گفت: در ۲ سال گذشته علاوه بر تابستان و ایام عید که زمان تعطیلات دانشجویان است کارهای سازندگی و جهادی توسط دانشجویان بسیجی و انقلابی در دیگر فصل‌های سال دنبال می‌شود.

نورسته با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی و سازندگی سازمان بسیج دانشجوی استان گیلان از قسمت‌های روستایی به نقاط حاشیه شهر انتقال یافته است خاطرنشان کرد: در حاشیه شهرها مشکلات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی بیشتری نسبت به روستاهای دوردست گیلان شناسایی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس استان گیلان اظهار داشت: برنامه‌های خاصی در بیش از ۳ دوره در روستای سیاه اسطلخ که یکی از روستاهای حاشیه شهر رشت است انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به معضلات اجتماعی از برنامه‌های امسال سازمان بسیج دانشجویی گیلان است اذعان داشت: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر که در رده سنی نوجوانان و بانوان کشور افزایش یافته است در سال ۹۶ پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کارهای خیریه و جلب مشارکت عمومی برای امور خیریه از برنامه‌های سال ۹۶ بسیج دانشجویی گیلان است گفت: ارائه الگوی واحد اقتصاد و مدل اقتصادی موفق در سال ۹۶ انجام می‌شود.

نورسته با اشاره به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی یک مجموعه کاملاً سیال و دارای ورودی و خروجی است خاطرنشان کرد: دانشجو با ورود به دانشگاه در این مجموعه عضو شده و با فارغ التحصیلی از آن خارج می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان افزود: برخی توانمندی‌ها و الزامات مهارتی در حوزه‌های معرفتی، اخلاقی و فضای سیاسی در سطح استان در چند سال گذشته تحت دوره های خط امام انجام شده است که در سال ۹۶ ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.