مشهد- دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از استاد «کریم کریمی»، استاد برجسته و پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان، تجلیل خواهد کرد.

تجلیل از استاد برجسته موسیقی مقامی خراسان در جشنواره موسیقی نواحی

غفور محمدزاده از فعالان و پژوهشگران موسیقی مقامی با اعلام این خبر افزود: دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که به دبیری احمد صدری در دو بخش «راویان اصالت» و «پیشکسوتان» از ۶ تا ۸ تیرماه در کرمان برگزار می‌شود.
محمدزاده که از برگزیدگان سال گذشته این جشنواره است، افزود: جشنواره موسیقی نواحی امسال با موضوع منظومه‌خوانی برگزار می‌شود و استاد کریمی به عنوان یکی از دو باقیمانده نسل طلایی موسیقی تربت‌جام و نیز تنها منظومه‌خوان منطقه شرق خراسان در این جشنواره حضور دارد.
محمدزاده از استاد «کریم کریمی» و استاد «حاج مرادعلی سالاراحمدی» به عنوان دو بازمانده نسل طلایی موسیقی شرق خراسان یاد کرد.
وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر استادان موسیقی مقامی خراسان یکی پس از دیگری روی در نقاب خاک کشیده‌اند و همین موضوع، اهمیت تجلیل از استادان پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان را دو چندان کرده است.  
محمدزاده گفت: استاد کریم کریمی تا به حال آن گونه که باید شناخته نشده و تلاش‌های ماندگار ایشان در موسیقی مقامی آن گونه که باید، دیده نشده است؛ از این رو دست‌اندرکاران دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بر آن شدند تا از مقام هنری این استاد برجسته قدردانی کنند.
از استاد کریمی پیش از این در بهمن ۱۳۸۹ در نخستین جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی به دبیری استاد «هوشنگ جاوید» هم تجلیل شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.