معاون وزیر ارتباطات گفت: متوسط سرعت اینترنت در کشور به ۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است و تا چهار سال دیگر کاربران ایرانی به اینترنت ۲۰ مگابیتی دسترسی خواهند داشت.

سرعت اینترنت به ۵ مگابیت رسید/تحقق اینترنت ۱۰۰مگابیتی با فیبرنوری

به گزارش قدس آنلاین،  برات قنبری اولویت برنامه های وزارت ارتباطات در سال جاری را تحقق بخشی اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: با تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت دسترسی کاربران تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می رسد.

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در داخل کشور ۵ مگابیت بر ثانیه است و این در حالی است که تا قبل از راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه متوسط سرعت اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه هم نمی رسید.

وی با تاکید بر اینکه تا چهار سال دیگر به سرعت ۲۰ مگابیتی می رسیم، خاطرنشان کرد: در همین حال به صورت موازی اجرای طرح شبکه دسترسی فیبر نوری منازل را پیش خواهیم برد که در این پروژه امکان تحقق سرعت ۱۰۰ مگابیت را روی شبکه فیبر نوری خواهیم داشت.

قنبری اولویت بعد از شبکه ملی اطلاعات را تحقق دولت الکترونیک، توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی، توسعه شبکه فیبر نوری و نیز توسعه محتوای بومی بر مبنای راه اندازی موتور جستجوی بومی عنوان کرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در کنار این برنامه ها ایجاد و راه اندازی پارک و کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع کمیاب ملی و آزادسازی فرکانس، یکپارچه سازی آدرس و کدپستی ایرانیان و نیز طراحی و ساخت ماهواره بومی پروژه های دارای اهمیتی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید اجرایی شود.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این پروژه ها همزمان و به صورت موازی با یکدیگر انجام می شوند تصریح کرد: ما به دنبال تامین منابع مالی هستیم و در حال حاضر مشکلی در تامین اعتبار مالی این پروژه ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.