معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چالشی بیشتر از بیکاری در کشور نداریم گفت: اگر گفته می‌شود نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد است بیکاری نیروی تحصیل‌کرده کشور بالای ۲۵ درصد و نیازمند تصمیمات جدید است.

نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‎های کشور بالای ۲۵ درصد است

به گزارش قدس آنلاین،  اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت‌ اظهار داشت: استان گیلان سرزمین مردان بزرگ بوده و همیشه یک مرکز نخبه‌پرور کشور است و گیلانی‌ها همواره در تاریخ ایران نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

معاون اول رئیس جمهور به حضور گسترده مردم گیلان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت اشاره کرد و اعلام داشت: باید از مسئولان استان گیلان تشکر کنیم که چنین فضایی را در این استان به‌وجود آوردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه انتخابات مهمی برگزار شد و ار نظر آرامش و نظم و آگاهی، ایران را به‌عنوان یکی از دموکراسی‌ترین کشورها در منطقه و جهان معرفی و به عزت نظام و مقام معظم رهبری اضافه کرد.

جهانگیری با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور پس از انتخابات در کشور بالا رفت، بیان داشت: امید و روحیه در کشور بالا رفته و با آگاهی که از انتخابات به‌وجود آمده باید برای حل چالش‌های کشور تلاش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط و منطقه‌ای حساس قرار داریم گفت: آمریکا هر روز در منطقه دست به اقدام خاصی می‌زند و یک روز بی‌دلیل اعلام می‌کند که دولت سوریه می‌خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند.

جهانگیری با بیان اینکه ما کشور امن و با ثباتی در منطقه هستیم ابراز داشت: باید امن و پایدار بمانیم و کمک کنیم امنیت منطقه بیشتر شود و با توجه به شرایط خاص منطقه با همدلی بیشتر کشور را از چالش عبور دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چالشی بیشتر از بیکاری در کشور نداریم بیان کرد: اگر گفته می‌شود نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد است بیکاری نیروی تحصیل‌کرده کشور بالای ۲۵ درصد است و نیازمند تصمیمات جدید است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری باید تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد گفت: باید منابع مالی را از دنیا جذب کنیم و به کمک بخش خصوصی نیازمندیم و همه بخش‌های کشور با وحدت در یک مسیر قرار گیرند تا مشکلات اقتصادی حل شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: باید زمینه‌ای به‌وجود آوریم تا سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و همه بخش‌ها باید در این حوزه  تلاش کنند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در پایان سال ۹۵ دستاورد خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشت اعلام داشت: رشد اقتصادی کشور به بیش از ۵ درصد رسید و اشتغالزایی نیز بیش از میزان مورد انتظار بود.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران باید جایگاه خود را در سیاست اقتصاد مقاومتی مشخص کنند تصریح کرد: دولت دوازدهم دولتی است که نیروهای مجرب و متخصص دارد و امیدواریم بتواند با سرعت بیشتر به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۹۶ اقتصاد کشور بتواند به دستاوردهای مطلوب برسد و طرح‌های نیمه تمام بیشتری در کشور تکمیل شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه گیلان باید نقش تعیین‌کننده‌ای در صادرات غیرنفتی داشته باشد بیان داشت: استان گیلان یک استان معمولی نیست و برای استان گیلان نقشی فراملی قائل هستیم.

وی استان گیلان را یکی از کانون‌های اصلی گردشگری کشور معرفی کرد و گفت: گیلان از نظر گردشگری به تبلیغ نیاز ندارد و گردشگری گیلان باید در اقتصاد آن اثر بگذارد و اقتصاد گیلان باید با گردشگری متحول شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه محدودیت‌های استان گیلان باید برطرف شود خاطرنشان کرد: یکی از محدودیت‌ها حمل و نقل است که باید برطرف شود و متاسفیم قول داده شده برای تکمیل راه آهن گیلان سر وقت انجام نشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.