سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای تدابیر تلافی جویانه نسبت به تصمیم واشنگتن در توقیف اموال و دارایی‌های دیپلماتیک روسیه خبر داده است.

مسکو برای تلافی اقدام آمریکا در توقیف اموال دیپلماتیک آماده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: مسکو در حال اماده کردن تدابیر تلافی جویانه نسبت به تصمیم واشنگتن برای تصرف و توقیف ۲ ساختمان دیپلماتیک در آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی است.

در ماه دسامبر ۲۰۱۶ آمریکا ۲ ساختمان دیپلماتیک روسیه را تصرف و توقیف کرده است. این اقدام پس از آن انجام شد که باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا ۳۵ دیپلمات روسی را به اتهام دخالت در برنامه های جاسوسی و هکری با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احراج کرد.

اوباما مدعی بود که دیپلمات ها و سازمان های اطلاعاتی روسیه در حملات هکری به گروه های سیاسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر آمریکا دحالت داشته اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در همان زمان تاکید کرده بود که روسیه فورا به این اقدام پاسخ نخواهد داد و منتظر خواهد ماند تا دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه به قدرت برسد.

زاخاروا افزود: تدابیر تلافی جویانه آماده شده است. همانطور که می دانید، چنین تصمیمی تنها از سوی وزارت خارجه روسیه اعلام می شود. آمریکا نیز متوجه شده است که مسکو این اقدام را تلافی خواهد کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.