تصاویر ضبط شده از فرود ۷ فروند بالگرد نظامی آمریکایی در اراضی تحت کنترل گروه تروریستی داعش در 'الحویجه' جنوب غرب کرکوک که عصر دیروزچهارشنبه به طور غیرمنتظره در آسمان الحویجه ظاهر شدند، سوال هایی در خصوص علت این حادثه در عراق ایجاد کرده است.

فرود ۷ بالگرد آمریکایی در منطقه تحت کنترل داعش

به گزارش قدس آنلاین،  تصاویر و نوار ویدئوی ضبط شده، این بار نه از سوی نیروهای الحشد الشعبی یا پلیس مرکزی است، بلکه نیروهای پیشمرگ کرد آن را ضبط کرده اند که به وضوح ظهور غیر منتظره این بالگردهای آمریکایی را که با تلفن های همراه ثبت و ضبط شده است، نشان می دهند.
دراین تصویر، دیده می شود که نیروهای پیشمرگ کرد که از فراز یک ساختمان در حال تماشای صحنه هستند، با تعجب و بدون هرگونه مداخله ای، فرود این بالگردهای آمریکایی را در منطقه همواره اطراف شهر الحویجه به تماشا نشسته اند.
تصاویر و فیلم های ضبط شده ساعت ۶ عصر دیروز چهارشنبه در منطقه ای در حومه اطراف الحویجه در محور نیروهای پیشمرگ کرد گرفته شده و ۷ بالگرد آمریکایی بعد از فرود در منطقه، یک ساعت بعد آنجا را ترک کردند.
براساس آنچه تصویربرداری شده است یک بالگرد 'شین هاوک' که برای انتقال نیرو و تجهیزات معمولا از آن استفاده می شود در میان حفاظت ۶ بالگرد نظامی کوچکتر قرار دارد.
فرماندهان نیروهای پیشمرگ کرد تاکید کرده اند که آنها در جریان این انتقال نیستند و هیچ هماهنگی در این خصوص صورت نگرفته است.
'رشید نوزاد' از فرماندهان نیروهای پیشمرگ در محور کرکوک که خود ناظر فرود بالگردهای آمریکایی بوده است به خبرنگار ایرنا گفت: این بالگردها در ارتفاع بسیار پایین بر فراز نیروهای پیشمرگ پرواز می کردند و به سوی مناطق تحت کنترل داعش رفتند و بعد از یک ساعت بار دیگر از همان مسیر بازگشتند.
وی افزود: ما اطلاع رسمی در خصوص هویت این بالگردها نداریم اما از علائم و نمادهایی که بر روی آنها بود مشخص شد متعلق به آمریکایی هاست.
وی تاکید کرده است که به اعتقاد ما آمریکایی ها در تلاش برای انتقال عناصر و سرکرده های داعش از حویجه هستند چون بزودی عملیات آزادی این منطقه شروع می شود.
تاکنون هیچ کدام از مسئولان عالیرتبه وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق در این خصوص موضع گیری نکرده اند.
بدنبال نشر این تصاویر در فضای مجازی عموم مردم بر این اعتقاد هستند که این تصاویر دلیل محکمی بر ارتباط و همکاری آمریکایی ها با داعش است.
در همین راستا 'حسن سالم' نماینده پارلمان از فراکسیون گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در بیانیه ای اعلام کرد که فرود بالگردهای آمریکایی در مناطق زیر نفوذ داعش و کمک رسانی به این نیروها و نقل وانتقال آنها توسط آمریکایی ها چیز تازه ای نیست.
وی از سکوت دولت عراق نسبت به این رفتارهای مشکوک آمریکایی ها انتقاد کرده و گفته است که امریکایی ها با این گونه رفتارها درصدد طولانی کردن عمر جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.