بوشهر- جمعی از اهالی روستای سرمستان از توابع بخش آبدان استان بوشهر به همراهی دهیار و اعضای شورای اسلامی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر و جدی برای حل مشکلات این منطقه شدند.

واکاوی مشکلات روستاهای آبدان/اشتغال حرف نخست را می زند

 قدس آنلاین- رضامحمدی آبدان: گفتنی است در این نشست که با هدف واکاوی مشکلات روستای «سرمستان» انجام شد دهیار سرمستان ضمن تشکر از حضور نماینده جنوب استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: سرمستان به عنوان بزرگترین دهستان بخش آبدان به شمار می‌رود که با مشکلات فراوانی رو به رو است.

مسلم دارستانی‌زاده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم روستای سرمستان نبود خودرو برای دفع پسماندهای روستا است و هم‌اکنون یک ماشین حمل زباله در روستا مشغول به کار است که هر روز این ماشین باید برای تعمیر به بخش آبدان ببربم و جوابگوی نیازهای مردم این دهستان نیست.

دهیار سرمستان اضافه کرد: مکاتباتی با فرماندار شهرستان دیر و همچنین مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر انجام گرفته اما تاکنون موفق نشده‌ایم.

لزوم رفع مشکل اشتغال

رئیس شورای اسلامی روستای سرمستان نیز در این نشست از نماینده جنوب استان خواست تا توجه ویژه ای به روستا ها شود.

امرالله شریفی مقدم ادامه داد: جوانان این روستا در زمینه اشتغال مشکل دارند و انتظار داریم مشکل اشتغال جوانان حل شود.

روستاهای جنوب استان نیازمند توسعه است.
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیزدر خلال این نشست بیان کرد: توسعه روستاهای جنوب استان شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

سکینه الماسی  در جمع دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای سرمستان از توابع بخش آبدان بیان داشت: توسعه پایدار روستاها با اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی در حوزه اقتصادی و عمرانی امکان‌پذیر است که در این زمینه عزم مسئولان جدی است.

الماسی با بیان اینکه گام های خوبی در حوزه اشتغال برداشته شده است افزود: به‌زودی ۲۰۰ نفر از بومی منطقه جذب شرکت‌های پارس جنوبی می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات روستائیان همدل و همگام باشند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم حوزه جنوب استان اظهار داشت: دسترسی مردم به امکانات روز در مناطق روستایی از اولویت‌های مهم است و الحمدالله کارهای خوبی در روستاهای جنوب استان انجام گرفته است.

الماسی ادامه داد: مشکلات روستای سرمستان را از نزدیک شاهد هستیم و کارهای خوبی در این روستا انجام گرفته است.

وی با توجه به درخواست‌های مکرر دهیار و اعضای شورای اسلامی سرمستان مبنی بر نبود خودرو حمل زباله قول مساعدت داد که این مشکل به زودی رفع شود.

نماینده جنوب استان ادامه داد: مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای زیرسازی و آسفالت روستای سرمستان در نظر گرفته شده که به زودی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.