یزد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: بیش از ۷۰درصد برق استان یزد توسط صنایع مصرف می شود وهمکاری آنها در مدیریت مصرف برق بسیارضروری است.

۷۰درصد برق استان یزد در صنایع مصرف می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ۶۲۷ هزار و ۴۵۰ مشترک برق تا پایان بهار امسال  در استان یزد وجود دارد و  ۷۰درصد مصرف برق استان در بخش صنعت ، ۲۲درصد دربخش خانگی ، ۱۶ درصد در بخش کشاورزی و مابقی در بخش تجاری و عمومی است و شهرستان های یزد، اردکان ، میبد و اشکذر به خاطر صنعتی بودن دارای بالاترین مصرف هستند.

وی گفت: متوسط مصرف برق خانگی در جهان ۹۰۰کیلووات در ساعت  است و درایران ۲ هزار و ۸۰۰کیلووات در ساعت و متوسط مصرف برق خانگی در یزد یکهزار و ۸۰۰کیلووات یعنی حدود ۲ سوم  میانگین کشوری برق مصرفی درایران و  نسبت به جهان ۲ برابر مصرف می شود که در این زمینه در نسبت کشوری صرفه جویی راانجام داده ایم.

صحتی گفت: پیک بار سال گذشته استان یزد در بخش توزیع ۷۳۷ و با افزودن صنایع استان یک هزار و ۲۳۰ مگاوات بوده است و در سال جاری پیش بینی می شود که به یک هزار و ۴۸۰ مگاوات نیز افزایش پیدا کند.

وی  افزود: همکاری صنایع استان یزد در زمینه کنترل پیک مصرف استان در سال جاری اهمیت بسیاری دارد و از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا، اجرای برنامه ذخیره علمیاتی صنایع و طرح تعطیلات و تعمیرات تعدادی از  آنها بوده است.

مدیر عامل توزیع برق استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته  ۲۹۶ واحد صنعتی استان یزد در قالب طرح‌ تعطیلات و تعمیرات مشارکت خوبی با متولیان برق استان داشته‌اند که در این رابطه یک میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند و امسال نیز تاکنون ۲۵۲ واحد صنعتی در این طرح مشارکت کردند.

صحتی گفت: در بخش کشاورزی در جهت کاهش پیک بار پارسال ۷۰۳ کشاورز استان یزد در این زمینه همکاری داشتند که معادل ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند و امسال نیز تاکنون ۵۰۳  کشاورز در قالب توافق‌نامه مشارکت خود را اعلام  نموده اند.

مدیر عامل توزیع برق استان یزد تصریح کرد: ۳۸ درصد خاموشی استان در سال ۹۵ نسبت به سال قبل کاهش داشته است که متوسط میزان خاموشی برای هر مشترک ، یک نهم میانگین کشوری است و میزان خاموشی در ایران ۸۰۰دقیقه و در استان یزد ۸۸دقیقه است .

صحتی گفت: از ۹۷۳ روستای استان یزد  ۹۲۱ روستا برقدار هستند  و در مجموع  ۹۹ و ۸۲ صدم درصد جمعیت روستاهای استان یزد از نعمت برق بهره مند هستند.

وی عمده دلایل کاهش خاموشی‌های استان را سرویس و نگهداری مناسب تجهیزات و استفاده از سیستم‌های روز دیسپاچینگ و رفع مشکلات به صورت خط گرم ذکر کرد که استان یزد را از این لحاظ در رتبه برتر کشوری قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.