یزد- استاندار یزد با بیان اینکه واحدهای صنعتی تعریف خاص خود را دارند گفت : بسیاری از واحدهای صنعتی استان شاخصه‌های صنعتی بودن را نداشته وآمار تعداد واحدهای صنعتی یزد صحیح نبوده و نباید هر واحدی که بعضا به صورت موقتی هم ایجاد شده را واحده صنعتی نام گرفته است.

بسیاری از واحدهای صنعتی یزد شاخصه‌های صنعتی را ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، سیدمحمد میرمحمدی بعد از ظهر شنبه در نشست کمیته راهبری اس‌ دی‌آی استان یزد اظهارداشت: در حال حاضرهمه دستگاه‌ها بانک‌های اطلاعاتی از نهادها و بخش‌های مختلف مرتبط با خود در اختیار دارند و به صورت جزء به جزء اطلاعات را احصا کرده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ استان انجام هزینه بدون حصول استفاده از هزینه‌ها است و کارهایی که ۸ تا ۱۰ سال قبل در استان یزد شروع شده ولی از آن هیچ استفاده‌ای نشده و این موضوع بدترین شیوه انجام کار است و مدیران باید نسبت به هزینه کرد حساسیت بیشتری داشته باشد و در تغییر مدیریت هم مدیر قبلی تمام اطلاعات و روند کار را به مدیر جدید انتقال دهد.و وظیفه هر مدیر است که تمام روند کار را برای ادامه به مدیر جدید منتقل کند تا وی نخواهد دوباره این کارها را پیگیری و دوباره کاری کند.

میرمحمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در استان در راستای ثبت اطلاعات دقیق واحدهای صنعتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین ثبت اطلاعات دقیق منازل مسکونی و غیره توسط شهرداری در استان یزد،تصریح کرد: اقدامات انجام شده استان در حوزه ثبت اطلاعات دقیق واحدهای صنعتی دستاوردهای مطلوبی در راستای شناسایی دقیق و واقعی واحدهای صنعتی برای استان داشته است.

وی ایجاد تعاریف واحد برای هر بخش و مستندسازی را اولویت‌های اجرایی لازم قبل از تدوین برنامه‌های جامع برای ثبت اطلاعات در استان یزد عنوان کرد و گفت: هماهنگ کردن دستگاه‌های مختلف به منظور رفع ناهماهنگی‌های موجود ضروری می باشد.

میرمحمدی مشکل موجود را عدم توانایی در بهره‌برداری از این اطلاعات دانست و افزود: هیچ دستگاهی را نمی‌توان پیدا کرد که اطلاعات مربوط به خودش را نداشته باشد و اینکه نتوانسته‌اند از این اطلاعات تجزیه و تحلیل لازم را داشته باشند، به دلیل این است که تاکنون نخواسته‌اند در این راه قدم بردارند.

این مسئول با بیان  اینکه همیشه از استان یزد به عنوان یک استان صنعتی یاد می‌شود، تصریح کرد: پس از اینکه بررسی‌های لازم به عمل آمد متوجه شدیم که یک کارگاه تیرچه بلوک که ۳۰ عدد تیرچه برای یک ساختمان می‌زند جزو واحدهای صنعتی به حساب آمده و تعریف درست از فعالیت‌ها  و واحد های صنعتی ضروری بوده  و بحث دوم تشخیص تفاوت مستندسازی و اطلاعات است، اطلاعات به صورت دائم در حال تغییر است و مستندسازی بر اساس این اطلاعات ایجاد می‌شود.

اردکان و تفت به عنوان پایلوت اس دی آی در استان یزد انتخاب شدند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست گفت: دو شهر اردکان و تفت به عنوان پایلوت اس دی آی در استان یزد انتخاب شدند، و اگر بانک‌های اطلاعاتی که استاندارد باشند را بتوانیم به صورت جزء جزء ساماندهی کنیم، می‌توانند با یکدیگر اشتراک‌گذاری شوند.

محمدحمید فخرالدینی افزود: اس‌دی‌آی مجموعه‌ای از فناوری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی، منابع انسانی لازم برای جمع‌آوری، پردازش، ذخیره‌سازی، توزیع و بهینه‌سازی و استفاده از داده‌ها و اطلاعات مکانی در سطوح مختلف، به منظور تسهیل در تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که الان در ارتباط با آمار و اطلاعات در استان یزد وجود دارد، تفاوت اطلاعات در ادارات مختلف بوده، از جمله اشتراک‌های گاز و برق و آب که در هر اداره ممکن است با یک عنوان متفاوت ثبت شده است.

فخرالدینی گفت: در راستای بررسی کارایی و قابلیت‌های طرح اس‌دی‌آی در استان یزد، این طرح به صورت پایلوت در شهرهای اردکان و تفت اجرایی و نتایج حاصله از آن به دست آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.