ایلام-استاندار ایلام بر لزوم تجهیز امکانات در یادمان های این استان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

 لزوم تجهیز یادمان های دفاع مقدس استان ایلام/ آزادسازی مهران در تقویم ملی ثبت شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: نزدیک به سه دهه از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله عراق بر علیه ایران اسلامی می گذرد و به دلیل قرار گرفتن ۴۳۰ کیلومتر از مرزهای استان ایلام با این کشور ایلام در خط مقدم درگیری میان رزمندگان اسلام با رژیم بعث عراق بود.

وی ادامه داد: با رشادت های رزمندگان اسلام حتی یک وجب از این خاک پرگهر در تصرف دشمن باقی نماند و باید تلاش کنیم روحیات جهادگری و شهادت طلبی آن دوران را برای همیشه و بویژه برای انتقال به نسل های بعدی انقلاب حفظ کنیم.

استاندار ایلام نقش یادمان های دوران دفاع مقدس را در این میان حائز اهمیت دانست و گفت: بسیاری از مناطق عملیاتی این استان همچنان مهجور مانده و می تواند ظرفیت عظیمی برای معرفی آنها به نسل جوان و نوجوان باشد.

مروارید مجهز نبودن یادمان های استان به حسینیه را از  مشکلات بخش دفاع مقدس در ایلام ذکر کرد و یاداور شد: سه یادمان استان از وجود نمازخانه بی بهره اند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی مهران قهرمان در عملیات کربلای یک تاکید کرد: برای معرفی هرچه بیشتر مردم استان در جنگ تحمیلی باید هرچه زودتر این روز در تقویم ملی ثبت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم امادگی دستگاه ها برای غنی سازی اوقاف فراغت دانش اموزان در فصل تابستا نتاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شهرداری ها و هیات های ورزشی به دلیل کمبود اعتبارات دولتی باید در دستور کار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: ۸۵ پایگاه در مدارس استان برای اجرای برنامه های طرح تابستانی اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

علی بیرانوند افزود: پیش بینی می شود ۵۰ هزار نفر از دانش اموزان استان در این برنامه ها مشارکت کنند.

وی ادامه داد: ۲۳۰ پایگاه ورزشی نیز با همکاری اداره ورزش و جوانان در این ایام دایر می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.