بجنورد- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های معادن این استان مصوب شده است.

۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های معادن خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی قلی پور در نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار طی چند سال به اجرای طرح های مربوط به تامین زیرساخت های معادن استان تزریق می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۶ میلیارد ریال از این میزان برای اجرای طرح های برق رسانی به ۱۳ واحد معدنی استان اختصاص می یابد تصریح کرد: با این میزان اعتبار امسال برق رسانی به ۱۰ واحد معدنی در بجنورد و سه واحد معدنی در شیروان انجام می شود و مابقی اعتبار در سال های بعد برای تامین زیرساخت هایی همچون راهسازی هزینه خواهد شد.

۱۲۰واحد تولیدی تسهیلات رونق دریافت کردند

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره نتایج مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: ۳۹۱ واحد تولیدی که درادامه فعالیت دچار مشکل بودند و در سایت بهین یاب ثبت نام کردند در کارگروه مربوط مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۶۱ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۲۰ واحد متقاضی دریافت تسهیلات، اعتبار مورد تقاضا را دریافت کرده اند و مابقی پرونده ها در دست پیگیری است.

وی میزان اعتبار تزریق شده به این تعداد طرح را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

قلی پور گفت: در سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای احیای واحدهای دچار مشکل مصوب شد و امسال قرار است این رقم به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه سهم استان در سال گذشته جذب چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی بود گفت: امسال هنوز سهم استان از این اعتبارات مشخص نشده است.

وی گفت: کارگروه رفع موانع تولید در چهار چوب قوانین تلاش دارد تا مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند و دراین راستا خیلی از موانع برای دریافت تسهیلات همچون معوقات بانکی، بدهکاری به مالیات و تامین اجتماعی برداشته شده است و از این رو واحدهای تولیدی توانسته اند رونق گیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.