عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نبود بازار فروش را از جمله دلائل اصلی رکود واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی دانست و بر لزوم توجه جدی به این حوزه تاکید کرد.

تولید داخل فروش نمی‎رود/رکود با حرف حل نمی‎شود عمل می‎طلبد

به گزارش قدس آنلاین،  یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که عمده واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند، افزود: این شهرک ها در اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و مواردی از این دست بسیار نقش آفریند.

وی همچنین با اعلام اینکه کالا امروز با توجه به تنگناهای شدید مالی، بیمه ای، مالیاتی، صادراتی و غیره با سختی هرچه تمامتر در کشور تولید می شود، اظهار داشـت: نبود بازار فروش محصولات از دغدغه اساسی تولیدکنندگان و صنعتگران به ویژه در شهرک های صنعتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران گفت: علاوه بر این محصولات تولیدی شهرک های صنعتی کشور با مشکل جدی در حوزه صادرات مواجه هستند.

وی در ادامه افزود: حضور موثر واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی ضمن جبران عدم وجود تقاضا در بازارهای داخلی می توانند قدرت ارزآوری و اشتغال زایی بالایی برای کشور داشته باشند.

آل اسحاق لازمه ورود کالاهای داخلی به بازارهای جهانی را آموزش، کیفیت، رقابت پذیری، قیمت مناسب، بازاریابی و غیره برشمرد و اظهارداشت: تقویت صادرات از جمله راه های نجات کشور از رکود اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ماهیت صادرات ارز آوری و تولید ثروت برای کشور است، گفت: شکوفایی بیشتر این حوزه توجه و تلاش مضاعف بخش های دولتی و خصوصی را می طلبد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران در ادامه قاچاق را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید دانست و افزود: مبارزه قاطعانه و عملی با قاچاق در تقویت تولید داخلی بسیار اهمیت دارد و کلید رفع مشکلات اقتصادی مردم و همچنین رونق تولید وطنی است.

وی یادآورشد: مشکلات اقتصادی مردم و تولید کنندگان با حرف رفع نخواهد شد بلکه اقدام و ابتکار عمل جدی را می‌طلبد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.