ساری- مدیرعامل آبفای شهری مازندران گفت: متاسفانه پساب تصفیه شده در تصفیه خانه های مازندران خریدار ندارد و در داخل رودخانه ها رها می شود.

اعتبارات استانی پاسخگوی خدمات به مسافران تابستانی نیست/ پساب فاضلاب تصفیه خانه های مازندران خریدار ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله ذاکری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عدم فروش فاضلاب های تصفیه شده در استان اظهار کرد: به دنبال مذاکره با دستگاه های اجرایی هستیم تا از پساب های تصفیه شده برای فضای سبز و کشاورزی استفاده شود.

شهرهای گروه الف ذخیره کافی ندارند

وی در رابطه با سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با طولانی شدن پروسه آبرسانی به شهرهای گروه الف خاطرنشان کرد: این شهرها مشکل سفره های آب زیرزمینی دارند و ذخیره سفره ها، پاسخگوی نیاز نیست.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران اضافه کرد: با احداث تصفیه خانه های اضطراری و تولید ۶۵۰ لیتر آب در ثانیه، مشکل شهروندان شهرهای بابل، بابلسر، امیرکلا و فریدونکنار را در کوتاه مدت رفع کردیم.

ذاکری با بیان اینکه در اردیبهشت سال آینده تصفیه خانه اصلی این شهرها با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری می رسد، از شهروندان خواست با مصرف بهینه، شرکت را در آبرسانی یاری کنند.

سرانه فاضلاب در مازندران یک چهارم متوسط کشور

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی ارائه خدمات به مسافران تابستانی نیست و نیاز به اعتبارات ملی داریم، افزود: دولت اعتبارت را بر اساس جمعیت ثابت استان اختصاص می دهد درحالیکه تنها در ایام عید سعید فطر در یک شب، ۴ میلیون نفر خواب در مازندران اقامت داشتند.

ذاکری سرانه برخورداری از فاضلاب در مازندران را ۱۱ درصد و یک چهارم سرانه کشوری اعلام کرد و یادآور شد: متوسط برخورداری جمعیت کشور از فاضلاب، ۴۴ درصد است.

مازندرانی ها بیشتر از متوسط کشوری مصرف می کنند

مدیرعامل آبفای شهری مازندران از موافقت بانک توسعه اسلامی برای اختصاص ۲۸۱ میلیون یورو اعتبار برای ۵ شهر قائم شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر خبر داد و گفت: اجرای فاضلاب در شهرهای مذکور از سال آینده آغاز می شود و جمعیتی بالغ بر ۴۵۷ هزارنفر تحت پوشش شبکه های فاضلاب قرار می گیرند.

ذاکری با اعلام اینکه ۷ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبرسانی و فاضلاب پروژه های مسکن مهر میارکلا و شقایق ساری، جویبار و پلم کتی بهشهر اختصاص یافته است، اضافه کرد: این پروژه ها در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مازندرانی ها ۳۰ لیتر بیشتر از متوسط کشوری آب مصرف می کنند، یادآور شد: سفره های زیرزمینی در مازندران وسعت نداشته و با تهدیدهای شور مواجه هستیم و این درحالیست که شاهد کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.