قم- مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: وقتی سخن از حوزه انقلابی می‌شود بی شک یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم آن توجه به موضوع دفاع مقدس و تلاش در راستای ترویج آموزه‌ها و معارف آن است.

توجه جدی به آموزه‌های دفاع مقدس از شاخصه‌های حوزه انقلابی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی طی سخنانی در نشست امضای تفاهم‌نامه جدید میان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، اظهار کرد: به لطف الهی اهتمام به موضوع دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت با جدیت هر چه تمام در حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود و ما آماده همه نوع همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این عرصه از جمله سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس هستیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام و المسلمین ملک‌دار در این راستا گفت: وقتی سخن از حوزه انقلابی می‌شود بی شک یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم آن توجه به موضوع دفاع مقدس و تلاش در راستای ترویج آموزه‌ها و معارف آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که توجه و اهتمام به موضوع مذکور باید با نگاه تمدنی و تاریخی توأم باشد، ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه هم اکنون حدود ۱۰۰ طرح و پروِژه را در عرصه‌های مختلف در دست اقدام داریم که در همه این‌ها باید پیوستی مرتبط با حوزه دفاع مقدس وجود داشته باشد که البته این موضوع جزو اصول و سیاست‌های راهبردی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تاریخ انقلاب و دفاع مقدس باید به عنوان یک امر مستمر و تحول‌آفرین و دارای برکات برای زمان حاضر ما باشد نه صرفاً یک دوره تاریخی که زمان آن سپری شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین بیان کرد: به لطف الهی در نقشه جامع علمی حوزه و نیز کار ویژه‌های نظام روحانیت و پروژه‌های کلان به این امر عنایت لازم صورت گرفته و همچنین نیاز است که ما در رابطه با عرصه بین‌الملل و نقش روحانیت در مقوله جهاد و مقاومت نیز با در نظر گرفتن ملاحظات مربوطه به صورت جدی‌تر وارد شویم.

وی گفت: در هر صورت همه وظیفه خود می‌دانیم در این مسیر گام برداریم و هر کمک و خدمتی داشته باشیم تا ان‌شاءالله معارف و آموزه‌های دفاع مقدس هر چه بیشتر و بهتر در سطح جامعه و بدنه حوزه‌های علمیه توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.