یزد - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد یزد گفت: هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال فطریه و کفاره مردم استان یزد در ماه مبارک رمضان امسال به نیازمندان اهداء کردند.

یزدی ها هفت میلیارد ریال فطریه و کفاره پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعلچی  اظهار داشت: طبق آمار اولیه، مردم نیکوکار استان یزد هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد در ماه مبارک رمضان امسال به نیازمندان اهداء کردند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه در روز عید سعید فطر پایگاه های این نهاد در مکان های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید مستقر بود، افزود: یک هزار و ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت کردند که از این میزان پایگاه ۵۳۰ مرکز مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد در مراکز نیکوکاری، ۵۰۰ پایگاه در مساجد و ۴۰ پایگاه نیز به صورت سیار فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی مساجد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه دارای مجوز این نهاد را در امر جمع آوری زکات فطریه و کفاره یاری کردند، تصریح کرد: چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از کمک های جمع آوری شده مربوط به زکات فطره عام و سادات و بیش از سه میلیارد ریال نیز کفاره عمد و غیر عمد بود.

مشعلچی خاطر نشان کرد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند، سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از مجموع کمک های اهدائی مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.