«عبدالله المعلمی» نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل ضمن تکرار اتهام های کشورهای عربی علیه قطر، گفت قطع روابط با دوحه برای حفظ امنیت خاورمیانه رخ داده است.

انتخاب قطر همپیمانی با ایران بود/ امروز آخرین مهلت برای پذیرش مطالبات به وسیله قطر بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی ان ان، عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل قطر را به حمایت از تروریسمی که جهان را تهدید می کند متهم کرد و گفت: دوحه اصرار دارد که امنیت عربستان و کشورهای منطقه را بر هم بزند.

در حالی که امروز آخرین روز از مهلت ۱۰ روزه کشورهای عربی برای پذیرش مطالباتشان به وسیله قطر بود، المعلمی تأکید کرده که عربستان، بحرین، امارات و مصر با تصمیم برای قطع روابط با قطر به دنبال حفظ امنیت خاورمیانه هستند و می خواهند قطر حمایت از تروریسم را متوقف کند.

در حالی که قطر اتهام های کشورهای عربی مبنی بر حمایت این کشور از تروریسم را رد می کند؛ نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: قطر ایران را به عنوان همپیمان خود انتخاب کرده و با وجود آگاهی از توطئه تروریست ها علیه خاورمیانه به مدت ۲۰ سال از آنها حمایت کرده است.

وی گفت که قطر پناهگاه اول تروریست هاست و افزود: در دوحه شرایط مناسب برای تروریست ها مهیا است، قطر به این گروه ها اجازه می دهد تا علیه دولت ها و کشورهایشان توطئه بچینند.

نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل از واشنگتن تأکید کرد که کشورهای عربی بارها در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با تلاش برای نگاه داشتن قطر در محیط طبیعی خود به دوحه فرصت داد تا حمایت از تروریسم را متوقف کند اما این تلاش ها با شکست مواجه شد و قطر به آنچه نیاز بوده متعهد نبوده است.

محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر روز گذشته تأکید کرد که مطالبات کشورهای عربی از قطر به صورتی طراحی شده تا دوحه پاسخی جز پاسخ منفی به آن نداشته باشد. وی ضمن رد اتهامات وارد شده به دوحه گفت کشورش برای گفتگو آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.