رئیس سازمان اوقاف ضمن تأکید بر ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قرآنی، گفت: رشته های علوم قرآنی باید پاسخگوی شبهات پیرامون قرآن و پاسخگوی نیازهای روز جامعه ایران و سطح جهان باشند.

رشته های علوم قرآنی باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام  و المسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک رؤسا، مدیران و معاونان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با مسئولان سازمان اوقاف  با بیان اینکه این خطر وجود دارد که زندگی و شیوه و روش امام را به گونه ای دیگر مطرح و آن را تحریف کنند تصریح کرد: جاذبه های شخصی و عمومی امام راحل برخاسته از شعارهای محوری و اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود  و ما نباید خط و راه و سیره امام را گم کنیم، برخی درصدند این راه را تحریف کنند.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه یکی از ویژگی های زندگی امام راحل ساده زیستی و دوری از تجمل و اشرافیت گرایی بود افزود: در تمام مقاطع زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شاهد این ویژگی بارز در سیره و منش امام راحل هستیم که این شاخصه برجسته باید الگوی مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی  هم قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی  با اشاره به  بیانات امام و مقام معظم رهبری مبنی براینکه دشمن درصد استحاله و براندازی نظام با  استفاده از روش ها و ترفندهای گوناگون است تصریح کرد: در پروژه نفوذ کسانی را برای مدیریت های آینده تربیت می کنند که فکر و اندیشه غرب و لیبرالیسم را دارند و با همان تفکر به حمایت از او می پردازند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه براساس فرمایشات امام و مقام معظم رهبری اگر از فرهنگ جهادی دست برداریم شکست خواهیم خورد افزود: عده ای می خواهند امام را به گونه ای دیگر مطرح کنند، اما امام راحل تا آخرین لحظه با دشمن سازش نکرد، در مقابل آمریکا اصلاً کوتاه نیامد و حرفش را با قاطعیت زد و در مقابل دشمن ایستاد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با تبیین محورهای سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام  راحل تصریح کرد: انتظار از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن این است که مبنای قرآنی فرمایشات و سخنان مقام معظم رهبری را استخراج و به دانشجویان عرضه کنند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه تجارب گذشته تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نشان می دهد دشمن در هر شرایطی از نظام اسلامی راضی نخواهد شد افزود: مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام فرمودند که منافع ملی که مکرر از آن یاد می شود در راستا و در سایه هویت ملی که اسلام، انقلاب و تاریخ  شاخصه های برجسته آن هستند هویت می یاید و محقق می شود.

وی تاکید کرد : امام با تاسیس نظام و انقلاب اسلامی هویت ملی و اسلامی را به ملت ایران برگرداند و مردم در دوره جمهوری اسلامی به برکت اسلام، انقلاب به هویت دینی، اسلامی و انقلابی خود دست یافتند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر اینکه باید مطالبات قرآنی و کلیدی رهبر معظم انقلاب در قالب گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاههای علوم  قرآنی مطرح و تبیین شود افزود: برخی درصدند گفتمان سازش را در برابر گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها مطرح کنند تا ذهن دانشجویان را از افکار انقلابی و قرآنی خالی کنند. لذا باید گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاها تبیین و بر سایر گفتمان ها غالب باشد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و تاریخ اسلام دو خط عافیت طلبی و راحت طلبی و در مقابل آن مجاهده و مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی در مقابل هم قرار داشته اند افزود: تمام انبیاء و معصومین راه مبارزه و مجاهده را در برابر دشمنان و معاندان و منافقان انتخاب کردند و هیچ کدام از این ها با دشمن سازش نکردند و خط سرخ شهادت را برگزیدند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی براساس راه دوم و خط سازش ناپذیری در مقابل طاغوت و دشمن پدید آمد، والا امام هم می توانست در خانه بنشیند، درحوزه درس بدهد اما در مقابل دشمن ایستاد و مجاهده و مبارزه کرد و راه ائمه(ع) را برگزید که راه سعادت و خوشبختی بشریت است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: هر چه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد اقدامات دشمن سخت تر و پیچیده تر می شود لذا ما باید همواره برای ایثار و از خودگذشتگی و مقابله با دشمن آماده تر شویم.

وی تاکید کرد: در عین حال قدرت دشمن و آمریکا و صهیونیسم بین الملل هم رو به زوال و افول است و شما می بینید که از ابتدای انقلاب تا کنون چقدر آمریکا قدرتش را از دست داده و رو به ضعف نهاده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد: ماباید از ساحل علوم قرآنی بگذریم و به متن آن برسیم لذا یکی از مصادیق این عبور تبیین مبانی علوم قرآنی و ترویج گفتمان انقلابی و مبارزه و مجاهده با ظلم و ظلم ستیزی  انقلابی در دانشگاه و تربیت دانشجویان بر مبنای قرآن و فرهنگ  انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: آمریکا و حاکمیت آمریکا دشمن قرآن ونظام اسلامی  هستند ، باید علنی وصریح با دشمن مبارزه کرد  و فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلابی را در دانشگاهها عرضه کرد واستادان  و مدیران و دانشجویان هم با الهام از آیات قرآن اسلام ناب را به جامعه عرضه کنند.

رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه تصریح کرد: رشته های علوم قرآنی باید پاسخگوی شبهات پیرامون قرآن و پاسخگوی نیازهای روز جامعه در ایران و سطح جهان باشند و ضروری است نیازها اولویت بندی هم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.