رئیس جمهور مصر در دیدار هیئتی از کنگره آمریکا بر ضرورت اتخاذ موضع قوی در قبال کشورهای حامی تروریسم تاکید کرد.

موضع قوی باید در قبال کشورهای حامی تروریسم اتخاذ شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا ضمن تمجید از روابط قوی میان آمریکا و مصر گفت: چالشهای کنونی که خاورمیانه با آن روبرو است، تقویت همکاری مشترک میان دو کشور در همه زمینه ها به نحوی که به نفع منافع دو کشور باشد و توان رویارویی آنها با چالشها را قوی کند، ضروری می سازد.

رئیس جمهور مصر به تلاش های کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم در سطح امنیتی و فکری و فرهنگی پرداخت و تاکید کرد: جامعه بین المللی باید استراتژی فعالی در زمینه مبارزه با تروریسم و اتخاذ موضع کوبنده ضد کشورهایی که حامی مالی و تسلیحاتی تروریستها هستند و پوشش رسانه ای و سیاسی برای آنها به عمل می آورند، به عمل آورد.

السیسی در این دیدار که موضوعات مهم منطقه به ویژه اوضاع سوریه و لیبی در آن بررسی شد بر اهمیت حفظ نهادهای ملی کشورهای بحران زده و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی آنها تاکید کرد تا امنیت به خاورمیانه بازگردد.

وی بر ضرورت افزایش تلاشها برای دست یابی به راهکار سیاسی و قدم برداشتن در مسیر بازسازی کشورهای بحران زده تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر به تلاش های مصر در زمینه دست یابی به راه حل دائمی در موضوع فلسطین بر اساس تشکیل دو کشور مستقل نیز اشاره کرد.

اعضای این هیئت نیز در این دیدار بر اهمیت روابط مصر و آمریکا و بر حمایت خود از همه تلاشها برای توسعه در همه محورهای در آینده تاکید کردند و مصر را شریک مهم آمریکا خواندند و از تلاش های قاهره در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و نقش پویا آن در این زمینه تمجید به عمل آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.