نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده از طریق مراجع قانونی مشخص شده انتشار بیشتر شایعات در فضای مجازی از طریق افراد معاند و مخالف با ارزش های اسلامی در خارج از کشور صورت گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر افزود: به همین منظور از عموم مردم انتظار داریم به شبهه هایی که در فضای مجازی ایجاد شده توجه نکنند و اخبار دقیق و صحیح را از سامانه سازمان حج دریافت کنند.
وی افزود : این افراد با طراحی و انتشار شایعات در شبکه های اجتماعی به دنبال ایجاد شبهه در حوزه مسائل دینی درجامعه هستند تا مردم را از انجام یک واجب الهی و فریضه مهم دینی منصرف کنند.
قاضی عسکر از جمله شایعات فضای مجازی را تعرض به زائران، گروگان گیری و غیره عنوان کرد و اظهار داشت: این سخن ها مربوط به مفتی های داعشی است که علیه شیعه حرف می زنند و معلوم است و خوشبختانه داعش در تمامی جبهه ها رو به نابودی است.
وی با بیان اینکه عده ای بدنبال معرفی جایگزین برای فریضه حج اند و با صورتی زیبا اما پشت صحنه ای زشت، مطرح می کنند که هزینه حج را به فقرا و محرومین باید داد، اظهار داشت، هیچ چیز نمی تواند جایگزین این فریضه الهی با این همه برکات شود.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: این حرف ها یا از سرغفلت و یا فریب کارانه است ، زیرا که در روایات به صراحت آمده است که از پیغمبر نقل شده که ایشان با نگاه به کوه ابوقبیس که کوه بلندی در مکه است فرمودند اگر کسی به اندازه این کوه طلا در راه خدا انفاق کند هرگز جای پاداش حج را نخواهد گرفت.
وی اظهار داشت: علاوه بر این مسایل حج یک بعد بین المللی هم دارد و آن فراخوانی است که از سراسر دنیا مسلمانان در یک زمان و در یک مکان خاص کنار هم قرار می گیرند.
قاضی عسکر تاکید کرد:‌ اگرکنگره بین المللی حج جای خود را درحل معضلات جهان اسلام و تبادل نظر پیرامون مسائل اسلامی بازکند آنگاه متوجه خواهیم شد که چرا این قدر شارع مقدس راجع به حج تاکید کرده است.
وی افزود: اساسا طرح اینگونه مسائل نشان از یک تفکر انحرافی دارد چرا که حدود 7 میلیون نفر هر سال به خارج از کشور مسافرت می کنند و همه می دانند که چه شرایطی در برخی از کشورها حاکم است حال سوال این است که چرا فقط به حج می پردازند؟
وی تاکید کرد : با این وجود چرا به دیگران توصیه نمی کنند که هزینه آن سفرها را به فقرا بدهند؟ فقط تکیه کردن روی حج که نشان می دهد این مقابله با فریضه الهی حج است و می خواهند این تاثیر شگرف بین المللی را از ملت ما بگیرند.
وی در خصوص حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی برای حج امسال نیز گفت: مسئله حفظ عزت ، کرامت و سلامت زائران ایرانی و احترام و حرمت به آنها از جمله موارد مورد تاکید ایران است که در توافقنامه ای که بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان به امضا رسید این مهم لحاظ شده است.
وی خاطر نشان کرد: رفتار و اعمال طرف های عربستانی با زائران ایرانی تضمین کننده راه اندازی عمره نیز خواهد بود اما اگر خدای ناکرده مسائلی باشد که مانع ایجاد کند این امر به تاخیر خواهد افتاد، برای این که عمره یک سفر مستحبی است اما سفرحج واجب شرعی است.
وی در خصوص دیه شهدای مسجدالحرام و منا نیز گفت: سعودی ها اعلام کرده اند که دیه شهدای مسجد الحرام را پرداخت می کنند، که ما امیدواریم در این مورد زودتر اقدام کنند.
قاضی عسکر اظهار داشت: برای روشن شدن وضعیت شهدای منا هم کمیته تحقیق ما مدارک و مستندات خود را برای سعودی ها ارسال کرده ایم و امیدواریم آن هم به نتیجه برسد و بتوانیم دیه شهدای منا را اخذ و دراختیار اولیای دم قرار دهیم و از بخشی از آلام انها بکاهیم .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.