خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

سرنوشت اعلام کننده خبر مرگ البغدادی

ایسنا/ به گزارش تلویزیون سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که داعش شخصی را که در خطبه نماز جمعه از مرگ ابوبکر البغدادی پرده برداشته بود، به اتهام ایجاد اشوب داخلی در شهر تلعفر در آتش سوزاند.

زلزله در وزارت خارجه

تسنیم/ درپی انتشار گزارش ها درباره اختلافات وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید، پایگاه صهیونیستی دبکا فایل گزارش داد نیکی هیلی- نماینده آمریکا در سازمان ملل- جایگزین رکس تیلرسون- وزیر خارجه کنونی آمریکا- می شود.

نفرت از فرقه تروریستی

ایرنا/ هشتگ IranHatesMEK# که از سوی کاربران ایرانی توییتر در اعتراض به برنامه تبلیغاتی گروهک تروریستی منافقین که برخی چهره افراطی آمریکایی و سعودی در آن حضور داشتند، راه اندازی شده است، ترند شد.

دوباره وزیر نشو ... 

ایسنا/ در متنی که دکتر محمود جباروند- رییس و دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران- در سایت انجمن چشم‌پزشکی منتشر کرده، آمده است:  دکتر حسن هاشمی، نه تنها در دوره پیش رو نباید مسئولیت وزارت بهداشت را بپذیرد که دیگر هیچ‌گاه نباید وارد عرصه سیاست شود و خدمت به مردم و کشورش را می‌تواند در حوزه رشته تخصصی خود و از مسیر التیام درد بیماران و نیازمندان دنبال کند.

رسانه متقلب!

ایرنا/ ترامپ- رئیس جمهوری آمریکا- در ادامه درگیری با سی. ان. ان با متهم کردن این شبکه خبری به تلاش برای جلوگیری از حضورش در شبکه های اجتماعی، آن را متقلب خواند.

واکنش به ویدئوی تقطیع شده

ایسنا/ محمدجواد ظریف- وزیر خارجه- در واکنش به انتشار ویدئوی کوتاه درباره دست ندادن وزیر خارجه فرانسه با وی، گفت: وزیر خارجه فرانسه از خداحافظی و دست دادن دم در اتاقش امتناع می‌کند تا به احترام ایران، وزیر خارجه‌اش را تا پلکان خروجی وزارت خارجه این کشور بدرقه کند.

تحرکات برای عزل پادشاه

مهر/ مجتهد- فعال عربستانی و افشاگر اسرار آل سعود- در توییتی نوشت: تحرکاتی در داخل خاندان سعودی حاکم برای عزل ملک سلمان و انتصاب احمد بن عبدالعزیز برادرش به جای وی، در جریان است.

رئیس‌جمهور مدرن!

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش سی. ان. ان، در پی انتقادهای فراوان که از ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- درپی استفاده پی در پی از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، وی در یک توییت جدید مدعی شد: استفاده من از شبکه‌های اجتماعی در شأن یک «رئیس جمهور» نیست، بلکه در شأن یک «رئیس جمهور مدرن» است!

ضدحال ملک سلمان به ترامپ 

مهر/باشگاه خبرنگاران/ به گزارش دویچه وله، اجاره ۴۰۰ سوئیت به وسیله ملک سلمان و هیئت همراه برای شرکت در نشست جی۲۰ در هامبورگ، سبب شد کارگزاران ترامپ نتوانند در این شهر بندری، جای مناسبی برای اقامت پیدا کنند.

تروریسم سایبری

فارس/ در پی بروز اختلال در برخی سایت های خبری ایرانی، سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم از دسترس خارج شد.

۷۵ امضا برای کاسپینی ها

باشگاه خبرنگاران/ هاجر چنارانی- نماینده مردم نیشابور در مجلس- طرح سؤال از رئیس جمهور را سیاسی ندانست و گفت: همه کسانی که سؤال از رئیس‌جمهور برای مشکل سرمایه‌گذاران کاسپین را امضا کرده‌اند، ۷۵ نفر بوده‌اند و هر کس که امضایش را پس بگیرد به مردم معرفی می کنیم.

گاف تحلیلگر بی بی سی

باشگاه خبرنگاران/ عطاءالله مهاجرانی- تحلیلگر بی. بی. سی- درباره سقوط ایرباس ایرانی نوشت: «ناو وینسنس آمریکا با حمله موشکی، ایرباس ایرانی را ساقط کرد، ٢٩٠ مسافر کشته شدند، فرمانده ناو جایزه گرفت، دستگاه قضا چه کرده است!؟» پرسش اینجاست که وی پس از ۹ سال معاون حقوقی رئیس جمهور بودن نمی داند این موضوع وظیفه وزارت خارجه است، نه دستگاه قضا!

واکنش فرانسوی

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته ایندیپندنت، در شرایطی که انگلیس هنوز مذاکرات خود را برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) آغاز نکرده، فرانسه در کتاب درسی جدید خود، نام این کشور و پرچم آن را از نقشه اتحادیه اروپا حذف کرد.

فراخوان اوباما

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش آسوشیتدپرس، با بالا گرفتن تنش لفظی بین ترامپ- رئیس‌جمهور آمریکا- با رسانه‌های این کشور، اوباما- رئیس‌جمهور پیشین آمریکا- دو طرف را به خردورزی و تحمل یکدیگر دعوت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.