ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا برای معارضان مسلح سوری در نزدیکی استان مرزی دیرالزور پایگاه نظامی تأسیس می کند.

ائتلاف آمریکایی برای مخالفان بشار اسد پایگاه نظامی تأسیس می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه الغد اردن، ابو یعقوب یکی از معارضان مسلح سوری و مشاور سیاسی گروهک موسوم به ارتش آزاد اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی می خواهد در منطقه الشدادی در شمال شرق الحسکه و در نزدیکی استان مرزی دیر الزور برای معارضان مسلح بشار اسد یک پایگاه نظامی تأسیس کند.

بر اساس این گزارش، هدف از تأسیس این پایگاه نظامی انتقال نیروهای موسوم به «مغاویر الثوره» به این پایگاه و به دست گرفتن کنترل شهر دیرالزور است که در شرایط فعلی به هدف اصلی همه طرف های درگیر در سوریه تبدیل شده است.

به این ترتیب ائتلاف آمریکایی به معارضان مسلح سوری پیشنهاد داده که ضمن ساخت این پایگاه حدود ۱۰۰ نفر از عناصر گروه مغاویر الثوره را به همراه تجهیزات نظامی شان به این پایگاه منتقل خواهد کرد. این گروه مسلح در شرایط فعلی کنترل گذرگاه التنف در مرز مشترک سوریه و عراق را در دست گرفته است.

این پایگاه نظامی در صورت ساخته شدن سومین پایگاه نظامی مغاویر الثوره با حضور ائتلاف آمریکایی خواهد بود، پیشتر در التنف و الزکف که ۷۰ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند برای این گروه در امتداد مرزهای سوریه و عراق تأسیس شده است.

علاوه بر اهمیت استان دیر الزور در حملات بعدی طرف های درگیر در سوریه، منطقه الشدادی در شمال شرق الحسکه به دلیل نزدیکی به چاه های نفت در دیر الزور از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر سعید سیف مسئول رسانه ایی گروهک موسوم به ارتش آزاد در این راستا اعلام کرده که تصمیم ائتلاف از ساخت پایگاه نظامی برای معارضان مسلح سوری در این منطقه ناشی از نارضایتی این ائتلاف از عملکرد نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان عملیات های این گروه در شمال سوریه است. سیف مدعی شده که با توجه به فشارهای ترکیه و خودسری نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلاف از تجهیز و تسلیح این نیروها پشیمان شده است.

در آخرین عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی الرقه و در درگیری با داعش شمار زیادی از این نیروها کشته و زخمی شدند، این در حالی است که پییشروی های ارتش سوریه در این بخش از خاک سوریه ادامه دارد و به زودی برای عملیات آزادسازی دیر الزور آماده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.