بجنورد- مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به بروز زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری در این استان در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: هنوز اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه بابت بروز زلزله به این استان اختصاص نیافته است.

اعتباری بابت بروز زلزله به خراسان شمالی اختصاص نیافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین عظیمی اظهار کرد: اعتبار و تسهیلات لازم برای جبران خسارت های ناشی از زلزله به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام و ارقام از طریق وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

وی ادامه داد: پیشنهادی که استانداری به وزارت کشور اعلام کرده بود ارائه ۲۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی ۴۹۴۲ واحد مسکونی شهری و روستایی و تعمیر ۱۶۶۱ واحد مسکونی شهری و روستایی و ارائه ۵۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه ای که به صورت کمک بلاعوض معیشتی است و وزارت کشور نیز پیشنهاد ۲۵ میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی برای ساخت تاسیسات زیربنایی را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده است.

عظیمی اظهار کرد: تصور می شد این پیشنهادات طی هفته گذشته به هیات دولت برود و در آنجا مطرح شود که این امر محقق نشد و احتمال می رود این امر طی چهار شنبه هفته جاری اجرایی شود.

وی بیان کرد: احتمال می رود ارقام مذکور در حوزه تسهیلات تغییری پیدا نکند اما این اعداد در حوزه کمک بلاعوض و تملک و دارایی تغییر یابد.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: با این وجود روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده در این استان تعطیل نشده و تقریبا آوار برداری به اتمام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.