نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تمهیدات جدید وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی در سال آینده خبر داد.

برگزاری مجدد امتحانات نهایی لو رفته منتفی شد

به گزارش قدس آنلاین،  داوود محمدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان آموزش و پرورش داشتیم این موضوع بررسی شد.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم به مسئولان آموزش و پرورش درباره کوتاهی‌های انجام شده در روند برگزاری امتحان نهایی دروه متوسطه داده شده، ادامه داد: مقرر شد در بخش‌هایی که مشکلاتی وجود دارد، بازنگری‌هایی انجام شود تا در آینده شاهد این موضوع نباشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی برای سال آینده در نحوه برگزاری امتحانات نهایی دروه متوسطه اعمال می‌کند، تصریح کرد: در سال آینده پس از طراحی سئوالات و ارسال به استان‌های مختلف، مقرر شد امتحانات به صورت همزمان و در زمانی که تعیین می‌شود، برگزار شود.

محمدی تصریح کرد: مقرر شد که از سال آینده در حوزه‌های امتحانی پاکت سئوالات در برابر دانش‌آموزان بازگشایی و توزیع شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیسیون نیز مقرر شده تمهیداتی درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه بیاندیشد و  در جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش این موضوع را بار دیگر بررسی کند، ادامه داد: بحث‌هایی مبنی بر تکرار امتحانات در حوزه‌هایی که سئوالات در آنها لو رفته بود، وجود داشت که این موضوع نیز منتفی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.