استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم مقابله و هوشیاری شیعیان در برابر توطئه های وهابی ها، شیوه های مبارزه وهابیت علیه تشیع را تبیین کرد.

حربه‌های جدید وهابیت/ منبری ها و مداحان بهانه دست دشمن ندهند

 به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در مراسم عزاداری شب هشتم شوال که در تکیه حاج سید حسن قم برگزار شد، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط آل سعود گفت: این قبور به بهانه مبارزه با شرک و دفاع از توحید تخریب شده است.

وی افزود: این حرکت وهابیت و تکفیری ها در سال های اخیر هم ادامه پیدا کرده و شاهد تخریب قبور اهل بیت(ع) در سامرا و اصحاب این بزرگواران بودیم، وهابیت اوج فکری گذشته امروز خود را در ترورها و کشتارها نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اطلاع برخی از شیعیان از وهابیت و سلفیت کافی نیست، اظهار داشت: امروز وهابیت و سلفیت بسیار فعالیت می کنند و جریان متفاوتی هستند، محمدبن عبدالوهاب تئوریسین وهابیت است.

وی جریان های فکری موجود در عربستان را به ۴ دسته تقسیم کرد و ادامه داد: یک دسته سلفی های تندرو و افراطی هستند و همان وهابی هایی به شمار می روند که نزد ما شناخته می شوندکه تخریب قبور می کنندو به وجود آورنده داعش هستند و مردم را از توسل و نذر منع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی دومین فکر موجود در عربستان را نوسلفی ها معرفی کرد و ابراز داشت: این گروه نسبت به دسته قبل روشن فکرتر هستند و اشکالاتی را در وهابیت مطرح می کنند و می گویند که باید کنار گذاشته شود.

وی عنوان کرد: این جریان جلوی جریان سلفیت افراطی ایستادگی می کنند و می گویند تخریب قبور، مشرک خواندن و کشتار درست نیست، این جریان باید به خوبی از سوی شیعیان شناخته شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: جریان فکری دیگر عربستان لیبرالیسم سعودی است که قائل به اسلام نبوده و آزاد اندیش به شمار می رود، این افراد می گویند ساحت دین و حکومت از یکدیگر جدا است.

وی دسته چهارم فکری عربستان را سکولار برشمرد و اضافه کرد: شاهان سعودی سکولار هستند و اعتقادی به خدا ندارند، با مستکبران ارتباط داشته و عیاشی های خود را دارند، متأسفانه در کشور ما هم سکولاریسم به نوعی وجود دارد؛ سکولار معتقد به دین نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که نقد وهابیت به دو صورت درونی و بیرونی صورت می گیرد، گفت: اگر حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی کتاب هایی در نقد وهابیت نوشته اند نقد بیرونی است اما گاهی کسی از خود وهابی ها تفکر و اعمال وهابیت را نقد می کند که نقد درونی به شمار می رود؛ سعید حوا هم از نقادان مهم وهابیت است.

وی افزود: امام محمد کوثری از علمای ترکیه به شمار می رود شیخ الاسلام ترکیه بود که ۷۰ سال پیش فوت کرده است، این شخص از میان خود آن ها کتابی علیه وهابیت نوشته است و شاگردان او هم نقاد وهابیت هستند، به اندازه ای وهابیت با کوثری مخالف است که علیه او کتاب هایی نوشته و به جامعه خود آموزش می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید بین اهل سنت و وهابیت فرق قائل شد، اظهار داشت: حساب اهل سنت با وهابیت و سلفیت جدا است، تمام تلاش عربستان و وهابی ها این است که اهل سنت را با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: باید کتاب ها و نقدهایی که از دورن علیه وهابیت نوشته شده پیدا کرده و برای جامعه شیعی تبیین کنیم، امروز باید با نگاهی تازه و جدید با وهابیت مقابله کرد، تمام تلاش وهابی ها ایجاد ترس و شیعه هراسی است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان این که وهابیت شیعه را یک خطر معرفی می کند، ابراز داشت: وهابی ها و سلفی ها می خواهند این نگاه و تفکر را در بین اهل سنت گسترش دهند؛ وجه مشترک تمام وهابی ها و سلفی ها مبارزه با شیعه است از این رو شیعیان باید آگاه باشند و فریب نخورند.

وی با اشاره به شیوه های مبارزه وهابیت و سلفیت با شیعه عنوان کرد: جعل اکاذیب و دروغ یکی از شیوه های مبارزه وهابیت با شیعه است، به عنوان مثال درباره جمله معروف «لافتی الا علی» به دروغ ادعا می کنند که شیعه از عبارت «لا نبی الا علی» استفاده می کند و آن را شعار خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: تحریف قرآن کریم، الوهیت امیرمؤمنان علی(ع) و تحریف اذان از دیگر دروغ هایی است که وهابیت به شیعه نسبت می دهد؛ روش دیگر وهابیت برای مبارزه با شیعیان برجسته کردن حرکت نادرست برخی از شیعیان است.

وی اضافه کرد: وهابیت حرکاتی همانند قلاده بستن، عوعوکردن، قمه زنی و چاقو زنی را برجسته کرده و از مطالبی که گاهی در مداحی ها و سخنرانی ها بیان می شود سوء استفاده می کند؛ کسی با تخریب و توهین نمی تواند جاذبه ایجاد کند، بر اساس فرموده رهبر انقلاب توهین کردن سبب دوری افراد می شود از این رو باید هوشیار بود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان این که در همه ادیان و مذاهب روایت های ضعیف و جعلی وجود دارد، سومین شیوه مبارزه وهابیت علیه شیعه را مانور بر روایات ضعیف و جعلی دانست و گفت: وهابی ها عده ای متخصص را جمع کردند تا روایات ضعیف و جعلی را جمع آوری و علیه شیعه استفاده کنند، حتی برخی روایات را به صورت غلط جلوه می دهند.

وی شبهه افکنی درباره عقاید، ادعیه و زیارات شیعیان را از دیگر برنامه های وهابیت برای ضربه زدن عنوان کرد و افزود: وهابیت و سلفیت برای ایجاد تردید در همه مسائل از جمله عقاید، زیارات و موضوعات دیگر شبهه افکنی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پنجمین برنامه وهابیت برای مبارزه با تشیع را مشابه سازی برشمرد و اظهار داشت: تیجانی یکی از شخصیت های وهابی بود که شیعه شده و کتابی به عنوان «آنگاه هدایت شدم» نوشته است که عین همین کتاب به نفع وهابیت هم وجود دارد.

وی ادامه داد: وهابیت فعالیت های رسانه ای بسیاری علیه شیعه دارد، وهابی ها کتاب هایی به نفع وهابیت به اسم علمای بزرگ شیعه چاپ کرده اند تا مردم را فریب دهند؛ بنابراین شیعیان باید هوشیار باشند و با سلفی ها مقابله کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.