مدیرعامل خانه موسیقی گفت: با استقرار دولت یازدهم هم وعده‌هایی برای تسویه بدهی داده شد که تا اواخر سال گذشته به انجام نرسید. اواخر سال گذشته با پیگیری‌های دکتر صالحی امیری این مساله به سرانجام رسید.

مشکل بیمه هنرمندان حل شد/ پرداخت تسهیلات به هنرمندان در دستور کار

به گزارش قدس آنلاین،  مدیرعامل خانه موسیقی گفت: بیمه هنرمندان با پیگیری های خانه موسیقی و دیگر صنوف هنری مجددا راه اندازی و مشکلات بیمه هنرمندان برطرف شد.

حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی در خصوص حل و فصل مشکلات بیمه هنرمندان گفت: همانطور که همه در جریان بودند به دلیل بدهی ای که صندوق هنرمندان به سازمان تامین اجتماعی داشت از اواخر دولت دهم روند بیمه هنرمندان متوقف شد. بنابراین سازمان تامین اجتماعی روند بیمه هنرمندان را متوقف کرد و آن را موکول به تسویه حساب کرد.

وی افزود: با استقرار دولت یازدهم هم وعده هایی برای تسویه بدهی داده شد که تا اواخر سال گذشته به انجام نرسید. اواخر سال گذشته با پیگیری های دکتر صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مساله به سرانجام رسید.  صنوف در تصمیم پگیری های صندوق دخیل شدند و سه صنف تاتر، موسیقی و سینما به عضویت هیئت مدیره صندوق هنرمندان در آمدند. مقرر شد که این بدهی ها تسویه شود و بیمه هنرمندان مجددا راه اندازی شود.

عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر گفت: خوشبختانه در اردیبهشت ماه جلسه ای در تالار وحدت با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین آقای دکتر نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که در آنجا آقای دکتر نوربخش اعلام کردند که بدهی ها تسویه شده است و روند بیمه مجددا ادامه پیدا کرد.  آن لیست هایی که در این چهار پنج سال نگه داشته شده بود و روند آن به تعویق افتاده بود، الان با سرعت در حال انجام است، همچنین سهمیه ای چند هزار نفری هم علاوه بر این ها از تامین اجتماعی گرفته شده و فکر نمی کنم هیچ هنرمندی باقی بماند که بیمه نشود.

نوربخش افزود: مسائلی دیگری از جمله برخی تسهیلات و وام ها نیز در دستور کار است که در صندوق بهبود ببخشیم و این مسائل هم تسریع می شود که بتواند مشکلی را از اهالی هنر حل کند.

مدیرعامل خانه موسیقی درخصوص بیمه تکمیلی اعضای خانه موسیقی گفت: سال گذشته قرارداد خوبی با بیمه ایران داشتیم و امسال هم تلاش داریم در قراردادی که می بندیم قطعا خدماتی که بیمه تکمیلی عرضه می کند بهترین کیفیت تاکنون را داشته باشد. ما یک آمارسنجی کردیم از اینکه چه سرویس و خدماتی بیشتر مورد نیاز و مورد درخواست بوده است و سعی کردیم که آن بخش ها تقویت بشود. ممکن از برخی جراحی های خاص بوده که خیلی مورد نیاز نبوده ولی یک خدمات ویزیت یا مثلا دندانپزشکی بیشتر مورد نیاز بوده و امیدواریم به بخش های مورد نیاز بیشتر توجه شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.