اهواز- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن می‌خواهد اقتصاد انقلاب اسلامی را شکست دهد، گفت: برای توانمندسازی محرومان کار انقلابی و جهادی را باید شروع کنیم.

دشمن به دنبال شکست اقتصاد انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محسن رضایی روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان در اهواز اظهار داشت: یکی از دستورات اسلام رسیدگی به محرومان است که این کار در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان تصریح کرد: کاری که شما شروع کردید یک کار انقلابی و جهادی است و مبنای اسلامی نیز دارد. باید در راستای توانمندسازی محرومان یک کار انقلابی و جهادی را شروع کنیم که این مسئله لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب است.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند از راه اقتصاد ما را شکست دهند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد در سرزمین اقتصاد، انقلاب اسلامی را شکست دهد که باید مراقب باشیم و مانع از پیاده‌سازی نقشه‌های آنان شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به تبیین "آتش به اختیار" پرداخت و در همین زمینه توضیح داد: منظور از آتش به اختیار یعنی خلاءهایی که وجود دارد و توسط دستگاه‌ها دیده نمی‌شود، پر شود.

وی یکی از خلاءهای مهم را رسیدگی به محرومان عنوان کرد و افزود: کمک‌ها به این قشر در ۲ مقوله انجام می‌شود که کمک‌های حمایتی و توانمندسازی است. نهادهای مختلفی از جمله کمیته امداد و بهزیستی کمک‌های حمایتی را به محرومان انجام می‌دهند ولی باید همه کارها در راستای فقرزدایی باشد.

سرلشکر رضایی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان اعضای مؤسسه خیریه توانمندسازان خوزستان گفت: شما نیز کمک‌های حمایتی را انجام دهید ولی اصل کارتان بر مبنای توانمندسازی محرومان باشد. باید حرکتی در مناطق محروم و روستاهای محروم در رابطه با توانمندسازی افراد محروم انجام شود چراکه در مناطق دیگر دستگاه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این نکته که محرومیت‌زدایی باید توسط خود محرومان و مردم انجام شود، اضافه کرد: باید در این مسیر از سپاه، دولت و کمیته امداد کمک گرفت که روستائیان محروم روی پای خود بایستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از اعضای مؤسسه خیریه توانمندسازان خوزستان خواست بیشتر کارهای خود را بر مبنای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی انجام دهند و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اقدامات‌شان حمایتی باشد.

وی در ادامه به اشکالات موجود در روند کمک به محرومان در ۴۰ سال اخیر اشاره کرد و افزود: باید ایرادات کار شناسایی شود تا به سمت توانمندسازی محرومان پیش برویم. باید اقدامات ما در راستای توانمندسازی در همه موارد باشد که توانمندسازی انگیزه یکی از آنها است؛ همچنین باید موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان خیریه‌ای باشد که بتوانیم با آن محرومان را توانمند سازیم.

سرلشکر رضایی به مشکلات موسسات خیریه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای بررسی این مسئله کارگروه تشکیل شود تا مشکلات این موسسات را پیگیری کرده و قانون جامعی تدوین شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان خواست تعدادی از موسسات خیریه که برای توانمندسازی محرومان، توانایی دارند را عضو کنند تا برخی از کارها توسط آنها انجام شود و تاکید کرد: در کارهایی که انجام می‌دهید در روستاها و مناطق محروم پیام رهبر معظم انقلاب را به مردم ابلاغ کنید و بگوئید که دغدغه مهم ایشان "رفع محرومیت" است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.