رئیس‌ مجلس گفت: امیدوارم آقای قالیباف همچنان سرزنده و فعال باشد و از وجود ایشان در نظام استفاده شود.

لاریجانی: امیدوارم از وجود آقای قالیباف در نظام استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۱۲ تیر) با حضور در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران، این مجموعه را از نظر معماری دارای سلیقه دانست و گفت: در این مجموعه به مسئله اصلی کشور یعنی کتاب توجه شده و باب نوینی از معرفت بوده که آموزش به چه نحوی باشد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش مجموعه‌ای از انباشت اطلاعات نیست، افزود: نظام آموزشی باید خود را به زمینه درک معرفت و خلاقیت مسلح کند و نشان دهد که ایجاد روحیه پرسش‌گری از افراد مسئله اصلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ظرفیت آموزش و پرورش به سمت نگاه نوینی از درک و معرفت برود، عنوان کرد: در گشت و گذار یک ساعته‌ای که در مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران داشتم، متوجه شدم طراحان به این موضوع پی برده‌اند که توسعه آینده ایران بستگی به منشأ مایه فکری افراد دارد.

لاریجانی با بیان اینکه باید بیداری و درکی از درون افراد فراهم شود، اظهار داشت: در این مجموعه ثقل مفاهیم بر روی کودکان و نوجوانان و نمود فهم آنان بوده که جذابیتی هم دارد و به گفته آقای قالیباف ۶۰ میلیارد تومان روی این پروژه سرمایه‌گذاری شده که خلاقیت خوبی در آن به وجود آمده که نشان از درک به موقع و سنجیده دارد؛ همچنین این مکان امکان خوبی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان در حوزه کتاب با ابزارهای نوین فراهم کرده چنانچه کتاب‌های فارسی در یک محل برای مطالعه جمع شده که افراد می‌توانند در این فضای دلنشین به مطالعه پرداخته و در صورت نیاز کتاب خریداری کنند.

وی زمان کتابخوانی در کشور را پایین دانست و بیان داشت: به فرهنگ شفاهی در کشور توجه زیادی شده، ضمن اینکه تکنولوژی مزید بر علت شده و فرصت کتابخوانی را تنگ‌تر کرده، لذا باید با خلاقیت فضای جذابی برای کتابخوانی فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌های هنری تعبیه شده در مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران، خاطرنشان کرد: گالری نقاشی و خط نقاشی، همچنین امکانات تصویری مانند سینما مجالی را برای هنرمندان کشور فراهم آورده تا از این امکان استفاده کرده و زمینه زیباشناختی بروز پیدا کند.

 لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه نسبتی که نسل ما با هنر دارد باید غنی‌تر شود، گفت: شکوفا شدن خلاقیت‌ها امری ضروری است که بسترهای آن در این مجموعه فراهم شده است.

وی با اشاره به اظهارات قالیباف مبنی بر اینکه افتتاح باغ کتاب تهران در روزهای پایانی خدمت وی اتفاق افتاد، بیان داشت: امیدواریم آقای قالیباف همچنان سرزنده و فعال باشند و از وجود ایشان در نظام استفاده شود، چنانچه وی در دفاع مقدس فردی مجاهد بود و بعد از آن زمان نیز در بخش‌های مختلف تلاش‌های بهنگام و سنجیده‌ای داشت، ضمن اینکه امور شخصی به خوبی پیش رفت و ایشان در زمینه کارهای فرهنگی و هنری از ذهن خلاقی برخوردار بود و همبستگی خوبی در شهرداری به وجود آمد.

رئیس قوه مقننه  افزود: البته اوضاع تهران پیچیدگی‌های زیادی دارد که باید با روحیه شاداب و پرکار دنبال شود.

 لاریجانی ادامه داد: مجموعه‌ای که در عباس آباد تهران در حال شکل‌گیری است باعث رشد فرهنگ و هنر می‌شود، البته قرار بود باغ فلسفه هم در این منطقه ایجاد شود که برای آن مکان‌یابی هم شد، لذا امیدواریم این مهم نیز محقق شود، چرا که فلسفه مادر حکمت‌های گوناگون است.

لاریجانی به مجموعه باغ موزه دفاع مقدس در منطقه عباس‌آباد تهران اشاره کرد و یادآور شد: این مجموعه شکیل با فکر و اندیشه ساخته شد و منزلت دفاع مقدس چنین کار عظیمی را می‌طلبید که هم‌اکنون درخشندگی خاصی دارد، لذا توصیه می‌شود خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان خود را به سمت این مجموعه رهنمون کنند تا حس خوبی نسبت به علم و فن پیدا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ذیربط خواست که شرایط فراهم شود تا معلمان به باغ کتاب تهران بیایند و خاطرنشان کرد: در این مکان امکانات خوبی برای دانش‌آموزان فراهم شده که در آن می‌توانند خودشان تمامی امور را درک کنند و بخشی از کمبود آموزشی کشور را مرتفع می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.