وزیر اقتصاد گفت: دلیل رشد اقتصادی پایین کشور دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد کشور است.

اقتصاد دولتی و نفتی دلیل رشد پایین اقتصاد ایران است

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب نیا امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: دلیل رشد اقتصادی پایین کشور دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد افزود: در صورتی که در ۴ دهه گذشته رشد اقتصادی ۲.۳ درصد بوده باشد به همان دلایل دولتی و نفتی بودن اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: در ابتدای شروع کار دولت با یک وضع آشفته مواجه بودیم و رکود تورمی شدید در اقتصاد کشور حاکم بود.
 وزیر اقتصاد ادامه داد: آینده تیره و تار و آینده ناروشنی پیش روی فعالین اقتصادی وجود داشت که این امر انگیزه را برای هر گونه سرمایه گذاری از بین برده بود.

طیب نیا اظهار داشت: در ابتدای کار ما به دنبال زنده کردن امید در فعالین اقتصادی بودیم. با کمک مردم و فعالین اقتصادی از شرایط یاد شده عبور کردیم و به ثبات نسبی اقتصادی در کوتاه مدت رسیدیم.

وی افزود: در این شرایط سعی شد همزمان با برنامه های کوتاه مدت برنامه های اصلاح ساختار بلند مدت را نیز در دستور کار داشته باشیم تا نقش دولت در اقتصاد کم و حضور بخش خصوصی پررنگ تر شود و در نهایت بتوانیم وابستگی به نفت را کم کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برنامه اصلی ما افزایش توان تولید ملی و ارتقا شفافیت و انضباط بود که در برخی موارد توفیق داشتیم اما در برخی موارد نتوانستیم به موفقیتی دست یابیم.

وی تاکید کرد: برنامه های درستی تنظیم شده و سعی می کنیم آن را ادامه دهیم تا به جایی برسیم که وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.