رئیس جمهور فرانسه از لغو وضعیت فوق‌العاده در این کشور در پاییز امسال خبر داد.

ماکرون: وضع فوق العاده در فرانسه پاییز لغو می شود

به گزارش قدس آنلاین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مجمع نمایندگان پارلمان که در کاخ ورسای تشکیل جلسه داده اند اعلام کرد اروپا «راه خود را گم کرده است». 

امانوئل ماکرون برای تبیین خطی مشی دوران پنجساله ریاست جمهوری اش نمایندگان فرانسه را به کاخ ورسای دعوت کرد. با توجه به اینکه این مراسم از سوی برخی احزاب تحریم و جنجال برانگیز شد، وی در ابتدای سخنان خود به ماده ۱۸ قانون اساسی فرانسه اشاره کرد که به رئیس جمهور این اختیار را می دهد که در مقابل نمایندگنان پارلمان و سناتورها سخنرانی کند.  

ماکرون با اشاره به کسب اکثریت آراء و اینکه مردم فرانسه او را برای تغییرات در کشور انتخاب کرده اند، گفت: «عشق به میهن رهنمود ما در برنامه هایمان است. هر کس بر اساس اعتقادات خود برای کشور تلاش می کند. می دانم که همه مردم بی صبرانه منتظر اقدامات این دولت هستند. گاهی به این موضوع خوشبین هستند و گاهاً عصبانی می شوند. جاه طلبی ها و نزاع ها مردم فرانسه را به ستوه آورده است. »

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سناتورها و نمایندگان گفت: باید به مردم وفادار باشید و کرامت انسانی را بیش از گذشته مد نظر قرار دهید، آنها را از یأس رهایی بخشید و از نزاع های عمومی دوری کنید. باید در قانون کار اصلاحاتی ایجاد کرد اما این بدان معنا نیست که فرانسه را با خشونت های جهانی شدن مطابقت دهیم تا مورد خوشایند دیگران قرار بگیرد.  

آیا باید به وضع اضطراری در فرانسه پایان دهیم و کشور را در مقابل تروریسم تنها بگذاریم؟ چنین چیزی مطرح نیست.  

وضع فوق العاده در فرانسه در پاییز لغو می شود

رئیس جمهور فرانسه گفت : من با لغو وضع فوق العاده در پاییز، آزادی های فرانسوی ها را برقرار می کنم. زیرا این آزادی ها شرط وجود دموکراسی قدرتمند است. وی در عین حال اعلام کرد از پارلمان خواسته می شود برای تدابیر جدیدی به منظور مبارزه با تروریسم رأی دهد.  

ماکرون کاهش شمار نمایندگان پارلمان فرانسه را خواستار شد

امانوئل ماکرون کاهش یک سوم شمار سناتورها و نمایندگان پارلمان فرانسه را خواستار شد.

ماکرون گفت: در پارلمان که نمایندگان کمتری دارد اما قدرتمند است کار در آن راحت و سریع انجام می شود و چنین پارلمانی عملکرد بهتری خواهد داشت.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.