بیرجند-معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش از اعزام ۱۷ هزار مبلغ دینی در سال تحصیلی گذشته به مدارس سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۷۰۰ مبلغ و مشاور مذهبی به مدارس خراسان جنوبی اعزام شدند.

۱۷ هزار مبلغ دینی به مدارس سطح کشور اعزام شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رحیمی در نشست کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بیان کرد: درحال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ معلم روحانی رسمی در مدارس کشور تدریس می کنند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی بصیرتی، نقد و بررسی تولید محتوای آموزشی، پژوهش از منظر تربیت دینی، بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم با نحوه فعالیت حوزه‌های علمیه، ترویج و گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی در بین دانش آموزان و گسترش فرهنگ اقامه نماز مهم‌ترین اهداف کاری این ستاد است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اهداف اعزام مبلغان یادآور شد: استفاده مطلوب از ظرفیت و فرصت‌های تربیتی و آموزشی مدارس، پاسخگویی به سوالات دینی و شبهات دانش‌آموزان از اهداف اعزام مبلغان است.

رحیمی اظهار داشت: همچنین در همه بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده است که دستگاه تعلیم و تربیت عمومی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه کشور مبلغ ثابت مستقر است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش افزود: سال تحصیلی گذشته ۱۷ هزار مبلغ دینی به مدارس سطح کشور اعزام شدند.

رحیمی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و لزوم ظرفیت‌سازی بر اساس اسناد بالا دستی نظیر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار مدرسه در سطح کشور دایر است که اگر بخواهیم در هر مدرسه فقط یک مبلغ دینی داشته باشیم نیازمند تربیت  ۱۰۵ هزار معلم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به استقرار ۲۰ روحانی در مدارس خاص استان تصریح کرد: اجرای طرح دیدار در آدینه و دیدار با علمای استان از دیگر  اقدامات کمیته همکاری‌ها آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی است.

لامعی یادآور شد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ نماز جماعت در مدارس برگزار شده است.

وی برگزاری جشن تکلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بقاع متبرکه، مدارس و مساجد استان را از جمله همکاری‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی با حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته بیش از ۷۰۰ مبلغ و مشاور مذهبی به مدارس استان اعزام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.