رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه امعا و احشای شهید رکن‌آبادی (یکی از شهدای فاجعه منا)‌ توسط عربستان سعودی از بدنش خارج شده بود، گفت: ما بعد از این موضوع درخواست پاسخ بابت علت فوت را کرده بودیم که هیچ جوابی از سوی طرف مقابل به ما داده نشد.

امعا و احشای شهید رکن‌آبادی از بدنش خارج شده بود/ هیچ پرونده‌ای درباره علت فوت از عربستان ارسال نشده بود

قدس آنلای- احمد شجاعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اینکه خانواده شهید رکن‌آبادی (یکی از شهدای فاجعه منا) تأکید دارند که امعا و احشای پیکر این شهید توسط عربستانی سعودی از بدنش خارج شده است، اظهار کرد: بله، امعا و احشای شهید رکن‌آبادی در عربستان سعودی کالبدگشایی شده بود و امعا و احشای از بدن خارج شده است.

وی ادامه داد:‌ البته طبق پروتکل بین‌المللی پیکرهایی که قرار است که به کشورهای دیگر ارسال شوند کالبدگشایی شده و امعا و احشای آن مومیایی می‌شوند که در مورد این شهید چنین اتفاقی افتاد.

شجاعی تأکید کرد: عملیات کالبدگشایی در عربستان انجام گرفته بود و ما درخواست پاسخ بابت علت فوت را داشتیم که تاکنون هیچ جوابی به ما ارسال نشده و علت فوت شهید رکن‌آبادی را نمی‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی کالبدگشایی را انجام داده و پیکر شهید رکن‌آبادی را مومیایی کرده بود و ما نمی‌دانیم علت فوت چه بوده است؛ در هر صورت پیکر بعد از ارسال بدون امعا و احشا بوده است.

* پیکرهای تروریست‌های تکفیری اخیر نیز به پزشکی قانونی ارسال شده بود

وی با بیان اینکه پیکرهای تروریست اخیر برای بررسی به پزشکی قانونی ارسال شده بود، گفت: 5 پیکر تروریست تکفیری اخیر نیز برای شناسایی و برای تحقیقات لازم به پزشکی قانونی ارسال شده بود و بررسی‌های مربوطه نیز درباره پیکرها انجام گرفت.

وی ادامه داد:‌ همیشه در چنین حوادثی تمام پیکرها تحویل پزشکی قانونی می‌شود البته پیکر شهدای حادثه اخیر نیز تحول پزشکی قانونی شده بود. و سپس به مراکز ذی‌صلاح قانونی داده شد.

شجاعی درباره این‌که آیا پیکر تروریست‌های تکفیری تحویل خانواده آنها شده بود، اظهار کرد: پیکر این تروریست‌های تکفیری تحویل مراجع امنیتی شد و آنها در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.